Pages

Friday, July 8, 2011

Keluarga sebak kebumi tulang, tengkorak Ayu

JOHOR BAHRU: Hanya tengkorak serta serpihan tulang remaja mangsa bunuh kerat dan bakar, Nurahayu Qomarodin, 16, mampu dibawa pulang untuk disemadikan keluarganya ketika menuntut jenazah mangsa dari Hospital Sultan Ismail (HSI) hari ini.

Keluarga mangsa dibenarkan oleh polis untuk menuntut mayat mangsa mulai petang semalam, tetapi mereka hanya akan berbuat demikian pagi ini, selepas semua persediaan bagi pengebumian disiapkan.
Bapa mangsa, Qomarodin Bajuri, 43, berkata keluarganya akan membuat tuntutan jenazah anak keduanya itu dari HSI pagi ini untuk solat jenazah di Surau Al-Ikhlas, Pulai Utama, selepas solat Jumaat.
Katanya, walaupun bersedih dengan tragedi menimpa anak kesayangannya itu, namun beliau bersyukur kerana polis berjaya menemui semula tengkorak kepala anaknya, sekali gus mempercepatkan urusan pengebumian dilakukan.

“Walaupun belum melihat keadaan mayat Ayu lagi, saya sekeluarga reda dengan perkara ini, kerana apa yang penting adalah untuk kami mengebumikan secara sempurna dan berpusara.

“Kami belum membuat keputusan untuk mengebumikan, sama ada di tanah perkuburan di Gelang Patah atau Kangkar Pulai esok,” katanya kepada Berita Harian, semalam.

Ketua Polis Daerah Seri Alam, Superintendan Mohd Roslan Zainuddin, mengesahkan semua tulang dan tengkorak yang ditemui itu akan diserahkan kepada keluarga, hari ini.
Berita Harian Online | Keluarga sebak kebumi tulang, tengkorak Ayu

No comments: