Pages

Monday, September 10, 2012

Lelaki Palestin parah diserang remaja Yahudi




         
BAITULMAQDIS: Pihak berkuasa Israel semalam menahan lima remaja Yahudi disyaki menyerang seorang penduduk Palestin di satu kawasan penempatan Yahudi di Baitulmaqdis, kata jurucakap polis.

Menurut Luba Samri, remaja terbabit mengaku melakukan serangan itu dan mendakwa menyangka mangsa cuba “mengambil kesempatan ke atas seorang remaja perempuan Yahudi.” Katanya, penahanan seorang daripada remaja itu dilanjutkan dua hari sebelum dihadapkan ke mahkamah hari ini. Kenyataan terdahulu mendakwa, hanya tiga remaja terbabit dalam keganasan berkenaan.


Mangsa, Ibrahim Abu Taa, 28, mendakwa dia dibelasah pada malam Rabu lalu ketika mengikut seorang rakan sekerjanya di Katamon, barat Baitulmaqdis Pekerja hotel itu berkata, dia diserang sebaik saja remaja terbabit menyedari dia berbangsa Arab. Dia terpaksa dirawat di hospital kerana patah kaki dan lebam di seluruh badan. Insiden terbaru itu berlaku beberapa hari selepas seorang remaja Palestin berusia 17 tahun dipukul pemuda Yahudi di tengah Baitulmaqdis. Sembilan penduduk Yahudi, termasuk lapan remaja, didakwa pihak berkuasa. - AFP

No comments: