Pages

Monday, August 22, 2011

Lelaki samun kafe siber mati ditembak



Seorang lagi cedera di paha larikan diri ditahan polis sejam kemudian

KUALA LUMPUR: Cubaan dua lelaki menyamun sebuah kafe siber di Jalan Welfare, Kampung Baru Sungai Buloh, gagal apabila seorang daripada mereka ditembak mati polis yang berada dalam premis sama, pagi semalam. 

Rakan suspek yang melarikan diri selepas turut terkena tembakan dan cedera di paha dan kaki ditahan di Damansara Damai dekat sini, kira-kira sejam kemudian.
Kedua-dua suspek bersenjatakan sepucuk pistol jenis Glock dilaporkan memasuki pintu belakang premis itu sebelum menuju ke arah kaunter dan cuba menyamun wang tunai dalam kejadian jam 6.45 pagi. Kebetulan, dua anggota polis dari Bahagian Siasatan Jenayah Berat (D9) Selangor yang sedang menjalankan ‘Ops Rantau’ bagi mengesan kumpulan geng samun lain turut berada dalam premis itu.

Terkejut dengan tindakan suspek yang mengacukan pistol ke arah pekerja premis kafe siber itu, anggota polis cuba memujuk mereka, namun suspek melepaskan tembakan ke arah anggota polis terbabit. 

Berikutan itu, polis terpaksa melepas tembakan balas dan menembak mati suspek berusia 20-an, manakala rakannya dipercayai melarikan diri dengan menaiki kereta Naza Citra. 

Ketua Polis Selangor, Datuk Tun Hisan Tun Hamzah, berkata susulan kejadian itu polis melancarkan gerakan mengesan suspek berusia awal 30-an yang melarikan diri walaupun terkena tembakan di kaki dan menahannya di Damansara Damai, sejam kemudian. -bharian

No comments: