Pages

Tuesday, August 23, 2011

Kes Raja Azmi, Roslin selesai



KUALA LUMPUR - Siasatan berhubung kes khalwat yang dilakukan oleh Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) membabitkan penerbit filem kontroversi, Raja Azmi Raja Sulaiman dan pemain badminton negara, Muhammad Roslin Hashim telah diserahkan kepada mereka semalam.
Satu sumber Jawi berkata, keputusan tersebut diserahkan oleh pegawai dari bahagian siasatan Jawi kepada Raja Azmi dan Roslin ketika mereka datang ke pejabat itu semalam.
Raja Azmi, 51, dan Roslin, 39, hadir bersama menaiki sebuah kereta ke pejabat Jawi pada pukul 10 pagi sebelum mereka beredar 15 minit kemudian.
Raja Azmi dan Roslin sebelum ini dilaporkan disiasat berhubung kesalahan berkhalwat tanpa tangkapan mengikut Seksyen 58 subseksyen 1 Akta Prosedur Jenayah Syariah (Wilayah-Wilayah Persekutuan) 1997 (Akta 560).
Pada 7 Ogos 2010, bekas isteri kedua Roslin, Norhayati Othman, 39, bersama ahli keluarganya menyerbu bilik bernombor 533 Hotel Corus di Jalan Ampang di sini dan mendakwa menemui pemain badminton itu dan Raja Azmi berdua-duaan dalam bilik itu.
Berikutan itu, Roslin menceraikan Norhayati selepas mendakwa isterinya itu tidak mempercayai dirinya.
-kosmo

No comments: