Pages

Wednesday, July 6, 2011

Wanita didakwa dera abang budak yang ditemui mati

SINGAPURA
SEORANG wanita, yang masih disiasat polis berhubung kematian anak saudaranya, seorang budak lelaki berusia lima tahun, dihadapkan ke mahkamah semalam atas tuduhan mendera abang budak itu, tujuh tahun.

Wanita tersebut dikatakan mengikat dengan kain tangan budak itu pada palang besi dan kakinya pada paip PVC singki di rumahnya di Teck Whye Lane antara Jumaat dan Ahad lalu.Nama wanita dan anak saudaranya itu tidak boleh disiarkan atas perintah mahkamah bagi melindungi identiti budak tersebut.Budak itu dan adiknya dijaga wanita tersebut. Adiknya ditemui mati di flat tersebut awal pagi Ahad lalu.Menurut kakak tiri kededua budak lelaki itu, adiknya yang berusia tujuh tahun kini di bawah jagaan Kementerian Pembangunan Masyarakat, Belia dan Sukan (MCYS).'Saya risau dengan keadaan adik saya memandangkan sejak diberitahu tentang kes ini saya belum dapat jumpa dengan dia,' ujar Cik Ann (bukan nama betul), yang berusia awal 20-an tahun.Menurut Cik Ann, beliau diberitahu bahawa kaki adiknya bengkak dan dia amat lemah.'Saya harap selepas saya dapat selesaikan urusan pengebumian adik bongsu saya ini, saya dapat bertemu adik saya yang seorang lagi,' ujarnya.Jenazah budak itu dikebumikan selepas asar semalam.Menurut Cik Ann, beliau bertemu mereka buat kali terakhir bulan lalu.'Saya ambil mereka daripada mak cik saya untuk tinggal bersama saya selama seminggu,' ujarnya.Menurut Cik Ann, beliau membawa mereka berjalan- jalan dan sering memberi mereka makan.'Mereka asyik beritahu saya yang mereka rasa lapar,' ujarnya.Menurut Cik Ann, beliau tidak dapat menjaga adik-adiknya kerana beliau tinggal bersama keluarga mentuanya.'Saya beritahu mereka saya akan jaga mereka bila saya sudah dapat beli rumah sendiri,' ujarnya.Jika didapati bersalah, wanita itu boleh dihukum denda hingga $4,000 atau penjara hingga empat tahun atau kedua-dua hukuman.Dia ditahan reman dan kesnya akan didengar lagi pada 12 Julai.Cyberita Online Singapura

No comments: