Pages

Sunday, July 3, 2011

Mengamuk di rumah bekas kekasih




MELAKA - Angkara gagal menagih cinta lama, seorang lelaki tiba-tiba naik berang sebelum bertindak mencederakan bekas kekasihnya dan menikam ibu wanita itu sehingga mati dalam kejadian yang menggemparkan penduduk Kampung Baru Ayer Salak, Bukit Rambai, dekat sini malam kelmarin.

Wanita itu, Lim Mui Tang, 32, cedera parah ditikam di perut dan kini dirawat di Hospital Melaka tetapi ibunya, Ah Ngo, 75, meninggal dunia dipercayai akibat ditikam beberapa kali di rusuk kiri dan beberapa kesan kelar di leher dalam serangan tersebut.

Anak lelaki Mui Tang yang berusia dua tahun hasil perkahwinannya empat tahun lalu bagaimanapun terselamat kerana tidur dalam bilik. Suspek yang sebaya dengan Mui Tang datang ke rumah bekas kekasihnya itu pada pukul 7 malam dan berbual dengan mangsa selama kira-kira empat jam di dapur, dipercayai dengan niat untuk menagih cinta lama. Pada waktu itu, suami Mui Tang tidak berada di rumah kerana bekerja di luar negara.

Suspek dipercayai naik berang apabila Mui Tang menolak cintanya dan menyuruh dia pulang memandangkan hari sudah lewat dengan jam menunjukkan pukul 11.40 malam.

Kosmo! Online - Negara

No comments: