Pages

Monday, June 6, 2011

Wanita tertiarap halang peragut

KUALA TERENGGANU: Seorang pekerja kantin Majlis Bandaraya Kuala Terengganu (MBKT) cedera dalam usaha menyelamatkan diri daripada menjadi mangsa ragut seorang lelaki bermotosikal di Jalan Pengadang Baru, dekat petang kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 4.30 petang itu, mangsa, Norhayati Ibrahim, 35, yang membonceng motosikal bersama suaminya, Fauzi Abdullah Abdul Ghani, 45, tersembam di atas jalan raya selepas cuba menahan beg tangannya daripada direntap peragut terbabit.
Tindakan suami mangsa yang cuba mengejar peragut berkenaan berjaya menghalang niat penjenayah itu daripada mengambil semula beg tangan isterinya yang sudah tercampak di atas jalan terbabit.
Norhayati yang tinggal di Kampung Wakaf Mempelam ketika ditemui di Unit Kecemasan Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ), berkata beliau bersyukur kerana nyawa serta barangan berharga dalam beg tangan itu tidak menjadi mangsa ragut.

Ketika menceritakan detik cemas itu, beliau berkata kejadian berlaku dengan pantas dan beliau langsung tidak perasan kehadiran suspek yang mengekori mereka ketika dalam perjalanan pulang ke rumah selepas menghadiri kenduri kahwin.

“Sebaik keluar dari stesen minyak peragut bertindak menyambar beg tangan yang diletakkan di atas riba. Menyedari tindakan peragut itu dengan spontan saya sempat menguatkan pegangan beg dan cuba melawan tindakan peragut yang beberapa kali menyentap beg ini.

“Akibat disentap dengan agak kuat saya tersembam atas jalan, manakala beg tangan pula tercampak di atas jalan. Nasib baik suami membrek motosikal selepas melihat saya terjatuh di jalan, lalu mengejar lelaki berkenaan dan berjaya menghalang beg dicapai peragut,” katanya.
Berita Harian Online | Wanita tertiarap halang peragut

No comments: