Pages

Friday, September 10, 2010

Mek Wook gembira dapat beraya bersama suami



WOOK Kundur setia menanti kepulangan suaminya yang sedang menjalani rawatan pemulihan penagihan dadah ketika ditemui di Kampung Tok Randok, Hulu Terengganu, semalam.


HULU TERENGGANU 9 Sept. - Ramai yang bertanyakan mengapa Wook Kundur, 108, masih sanggup menerima Mohd. Nor Musa, 38, yang sudah dua kali ditahan kerana penagihan dadah sebagai suami dengan penuh rasa kasih sayang.
Hubungannya dengan lelaki muda itu bukan mudah untuk dipisahkan oleh Wook yang telah 22 kali berkahwin sebelum ini sepanjang usianya.
Baginya, dia mengimpikan inilah perkahwinan terakhir dalam hidupnya yang sudah menjangkau begitu lama.
"Tok memang marah sangat dengan Nor sebab sebelum ini dia dah janji dan insaf tak mahu terlibat lagi dengan dadah tapi dia terpengaruh juga dengan rakan-rakannya.
"Tok sedih tapi kali ini tok nak ajar Nor. Kalau dia kembali sekali lagi menagih tok tak mahu jamin dah...biarlah ini kali terakhir.
"Tok mahu dia sedar dan fikir sendiri masa dia tinggal di pusat pemulihan itu nanti betapa sayangnya tok pada dia," katanya ketika ditemui di rumah adiknya di Kampung Tok Randok di sini semalam.
Namun seburuk mana tanggapan orang terhadap suaminya, Wook percaya, tiada siapa yang lebih menyayangi dirinya berbanding Mohd Noor.
Baginya Mohd Nor membuatkan dirinya begitu dihargai dalam usia yang sudah begitu lanjut ketika mungkin tiada siapa lagi yang akan ambil peduli, apatah lagi untuk mengisi kesepiannya terutama pada hari raya.
Menurut Wook, dia amat gembira pada tahun ini kerana dapat beraya bersama suami yang sekali lagi berada di Pusat Pemulihan Penagihan Narkotik (Puspen) Besut dan akan diberi pelepasan selama dua minggu.
Katanya, dia sememangnya tidak bersemangat membuat persiapan raya memandangkan suaminya berada di pusat pemulihan dan menjangkakan dia terpaksa menyambut Syawal bersendirian lagi tahun ini.
"Memang tok ingat Nor tak dapat beraya bersama di rumah kami di Kampung Tok Bat, Kuala Berang namun selepas dimaklumkan dia akan diberi pelepasan, tok berasa gembira walaupun sedih apabila dia terlibat dengan penagihan dadah sekali lagi baru-baru ini.
"Tapi apa yang penting, tahun ini tok tak sunyi lagi kerana Nor akan menemani tok beraya...baru rasa semangat nak pakai baju raya yang dibeli," katanya.
Mohd. Nor ditahan pada 9 Ogos lalu buat kali kedua tidak lama selepas sebulan dibebaskan kerana kembali terlibat dalam penagihan dadah.

No comments: