Pages

Saturday, June 16, 2012

Khalwat: Razak didenda RM2,900

Pelakon Razak Ahmad
Pelakon Razak Ahmad
PETALING JAYA - Selepas enam tahun perbicaraan kes khalwatnya di mahkamah, pelakon Razak Ahmad akhirnya didenda RM2,900 oleh Mahkamah Rendah Syariah di sini, selepas didapati bersalah berkhalwat dengan seorang pengusaha butik.

Hakim Syarie Wan Mahyuddin Wan Muhammad membuat keputusan itu selepas mendapati pendakwaan berjaya membuktikan kes melampaui keraguan munasabah bagi tuduhan khalwat yang dihadapi pelakon itu sejak April 2006.

Semasa membacakan penghakimannya, Wan Mahyuddin berkata, beberapa isu utama diambil kira mahkamah termasuk waktu dan masa tangkapan kes tersebut iaitu pada 2.15 pagi. Mahyuddin berkata, ketika ditangkap, pihak  pendakwaan membuktikan melalui saksi-saksi yang dipanggil, pelakon utama siri Geng Surau itu berada dalam keadaan yang meragukan dan boleh mendatangkan fitnah kerana berada dalam sebuah bilik gelap dengan berpakaian  tidak lengkap.

“Alasan tertuduh yang datang ke apartmen Selamah pada waktu tersebut untuk mengambil baju ditaja wanita itu untuk latihan satu program disertainya tidak disokong dengan kehadiran saksi-saksi lain,” katanya.

Sementara itu, Razak yang diwakili peguam Mohd Azman dalam rayuannya merayu kepada mahkamah agar tidak menjatuhkan hukuman penjara ke atas anak guamnya memandangkan beliau seorang selebriti selain terpaksa menanggung anak-anak dan isteri.

Pendakwaan dikendalikan Pegawai Razak Pendakwa Syarie, Shafezan Rusli.

No comments: