Pages

Tuesday, November 29, 2011

12 mayat mangsa jambatan roboh sudah ditemui

TENGGARONG (Indonesia): Dua belas mayat sudah ditemui dari sebatang sungai selepas sebuah jambatan roboh di sini menyebabkan puluhan kenderaan terjunam ke dalam sungai, kata pihak berkuasa, semalam.

Kira-kira 30 orang dipercayai hilang selepas jambatan sepanjang 720 meter yang dibina menyamai jambatan Golden Gate di San Francisco yang merentasi Sungai Mahakam itu runtuh Sabtu lalu.


Pasukan penyelamat terpaksa menghentikan operasi menyelam dan mencari mangsa buat sementara waktu kerana tahap penglihatan yang buruk akibat keadaan air yang keruh dan arus deras. “Satu lagi mayat ditemui menjadikan jumlah kematian kepada 12,” kata ketua agensi mencari dan menyelamat Kalimantan Timur, Harmoni Adi.

Jurucakap Agensi Pengurusan Bencana Kebangsaan, Sutopo Purwo Nugroho mengesahkan pengemaskinian jumlah kematian itu sambil berkata, beberapa mayat terdampar di tebing sungai “Seramai 14 lagi masih dirawat di hospital,” katanya sambil menambah darjah penglihatan mencatat kosong di sungai sedalam 40 meter itu. - AFP

myMetro | 12 mayat mangsa jambatan roboh sudah ditemui:

'via Blog this'

No comments: