Pages

Sunday, June 5, 2011

Guru terima 4 menantu serentak




NORIAH Abdul Aziz (kanan) gembira menyaksikan empat anaknya bersanding serentak di Kampung Bukit Palong, Baling, Kedah, semalam. -MINGGUAN/AZMAN MD.NOOR


BALING 4 Jun - Seorang ibu melalui detik paling istimewa apabila empat anaknya melangsungkan perkahwinan serentak, sekali gus membolehkannya menerima empat menantu hari ini.
Tiga anak lelaki dan seorang anak perempuan Noriah Abdul Aziz, 54, memilih hari ini iaitu tarikh kematian bapa mereka, Azizan Abdul Aziz kira-kira 15 tahun lalu untuk memulakan kehidupan berumah tangga.
Pasangan mempelai itu ialah Mohd. Aizuddin Azizan, 29, dan pilihan hatinya, Noorazizah Mohd. Noor, 25; adiknya, Mohd. Afendi, 27, dan Norfadilah Abdul Halim, 21; dan Mohd. Afami, 24, yang memilih Norashikin Abd. Razak, 22.
Anak perempuan Noriah, Noradila, 22, pula menjadikan Amzani Kamaruzaman, 25, sebagai teman hidup.
Dua lagi anaknya, Norliana, 18, dan Norshamila, 15, masih belajar.
Menurut Noriah yang juga seorang guru di Sekolah Menengah Tunku Putera di sini, selain gembira dan terharu, dia turut berasa lega apabila empat anaknya itu bersetuju mengadakan majlis perkahwinan serentak.
Ini kerana, dia dapat menjimatkan belanja perkahwinan anak-anaknya sekitar RM6,000 hingga RM8,000 seorang.
"Saya sangat bersyukur kerana mendapat empat menantu serentak hari ini," katanya ketika ditemui pada majlis perkahwinan yang dihadiri kira-kira 1,500 tetamu di rumahnya di Kampung Bukit Palong, Bongor dekat sini hari ini.
Selain menumbangkan seekor lembu untuk menjamu para jemputan, majlis turut diserikan pertunjukan pencak silat.

Utusan Malaysia Online - Dalam Negeri

No comments: