Pages

Sunday, June 5, 2011

3 sepupu mati serentak


pix_gal0
Bapa sedih gagal keluarkan anak daripada kereta remuk 


MACHANG: Seorang bapa tergamam menyaksikan sendiri nahas kereta yang meragut nyawa anaknya dan dua sepupu mereka di Kilometer 46.8 jalan Kota Bharu-Kuala Krai, pagi semalam.
Lebih menyayat hati, selepas menyaksikan kereta anak sulungnya bertembung kereta lain menerusi cermin pandang belakang, Halim Jusoh, 43, yang berada dalam kereta lain, berpatah balik dan cuba mengeluarkan anaknya daripada kereta yang remuk itu, tetapi gagal.
Dalam kejadian jam 9.30 pagi itu Norhasmalinda Halim, 24; dari Gua Musang dan dua sepupunya Noor Azura Mohd Saari, 18; dan adiknya, Nur Aqilah Najiha, 14, dari Bachok yang menaiki kereta Proton Wira meninggal di tempat kejadian.

“Sebak saya melihat mereka...saya berusaha keluarkan anak dari kereta, manakala dua lagi penumpang tersepit,” katanya ditemui di Hospital Machang, di sini, semalam.

Noor Azura dan adiknya dari Kampung Pantai Melawi, Bachok, bermalam di rumah Norhasmalinda di Gua Musang sebelum ke Bachok untuk menghadiri majlis perkahwinan seorang saudara mereka.

Semua mangsa dikebumikan dalam satu liang lahad di tanah perkuburan Islam di Pantai Melawi, selepas Isyak, malam tadi.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Machang, Deputi Superintendan Che Malik Bedot, mengesahkan menerima laporan nahas itu. Berita Harian Online | 3 sepupu mati serentak

No comments: