Pages

Wednesday, November 24, 2010

Belanja kahwin AS$20 juta



LONDON 23 Nov. - Belanja majlis perkahwinan Putera William dan tunangnya Kate Middleton yang dijangka diadakan tahun depan dianggarkan mencecah angka AS$20 juta (RM62 juta).
"Ketika semua urusan selesai, majlis perkahwinan itu dijangka menelan belanja pembayar cukai Britain mencecah AS$20 juta," kata seorang sumber kepada laman web PopEater.
"Ini akan menjadikan majlis tersebut lebih besar daripada majlis perkahwinan ibu Putera William, Puteri Diana sebelum ini.
"Anda benar-benar tidak boleh bandingkan majlis ini dengan majlis selebriti lain," tambahnya.
Tambah sumber itu, sekiranya pasangan Brad Pit dan Angelina Jolie mengumumkan akan berkahwin pun, tidak akan dapat menandingi majlis ini.
Middleton, baru-baru ini juga dilaporkan telah mengambil dua orang detektif perempuan untuk mengawal keselamatannya, yang diberi upah sebanyak AS$300,000 (RM930,000) setahun.
"Middleton kini memiliki dua orang detektif yang bertugas mengikut giliran mengawal keselamatannya 24 jam tujuh hari seminggu.
"Mereka berdua ibarat watak dalam siri televisyen terkenal Britain Cagney and Lacey.
''Dua pegawai terbaik daripada pasukan polis yang ditugaskan bukan sahaja untuk melindungi bakal puteri itu, namun mereka turut dilatih untuk serasi dengan Kate," kata sumber itu. - AGENSI

No comments: