Pages

Tuesday, October 12, 2010

TV hibrid tanpa wayar diperkenal



MUSTAPA (tiga dari kiri) dan Yeoh menyaksikkan pertukaran dokumen antara Lee (kiri) dengan Buno Patti (empat dari kiri) sambil diperhatikan oleh Wiser (kanan sekali) di Kuala Lumpur semalam.


KUALA LUMPUR – YTL Communications Sdn. Bhd. (YTL Communications) bakal mencipta satu lagi sejarah dalam industri teknologi maklumat dan dunia penyiaran menerusi perkhidmatan televisyen (TV) hibrid tanpa wayar tidak lama lagi.
Pengenalan tersebut yang merupakan inovasi yang pertama di Malaysia dan juga di kalangan negara-negara Asia Pasifik itu bakal direalisasikan selewat-lewatnya pada akhir tahun 2011.
Ketua Pegawai Eksekutif, YTL Communications, Wing K. Lee berkata, perkhidmatan tersebut menggabungkan kandungan penyiaran dan Internet dalam sebuah peranti dan disalurkan kepada pelanggan menerusi rangkaian tanpa wayar 4G pihaknya.
“Perkhidmatan TV hibrid tanpa wayar itu akan membolehkan pelanggan menggunakan hanya satu User ID yang sama pada TV mereka untuk menonton siaran kegemaran, video atas permintaan, kandungan Internet termasuk YouTube dan pelbagai lagi.
“Ini menjadikan TV di ruang tamu sebagai jendela dunia dan kami akan meluaskan perkhidmatan ini kepada peranti-peranti skrin yang lain,” katanya pada majlis menandatangani perjanjian bersama Sezmi Corporation di sini semalam.

No comments: