Pages

Tuesday, October 12, 2010

Kakak penyanyi pop kritikal

LONDON: Kakak bintang pop Mika dilaporkan berada dalam keadaan kritikal di hospital selepas terjatuh setinggi 50 kaki dari tingkap rumahnya dan tertusuk kekisi besi.


TINGKAP tingkat tiga  di mana Paloma jatuh.
TINGKAP tingkat tiga di mana Paloma jatuh.

MIKA dan Paloma.
MIKA dan Paloma.
Paloma Penniman, 28, jatuh dari tingkap di tingkat tiga kediaman di Kensington, barat London, semalam selepas hilang pertimbangan ketika duduk di atas belebas tingkap.

Kedua-dua kaki dan bahagian perutnya tertusuk pada runcing kekisi besi dan anggota bomba terpaksa memotong sebahagian daripadanya supaya Paloma dapat dibawa ke hospital.

Difahamkan Paloma sudah menjalani pembedahan pagi semalam di Hospital Diraja London di Whitechapel, timur London.

Jurucakap balai polis Scotland Yard berkata: “Polis menerima panggilan kecemasan pada pukul 5.15 pagi memaklumkan terdapat seorang wanita yang terjatuh dari tingkap tertusuk pada kekisi besi.” Jurucakap Mika, 27, pula berkata, Paloma mengalami kemalangan yang serius.

“Dia masih dalam keadaan kritikal tetapi stabil. Keluarga Mika meminta supaya pihak media dan orang ramai menghormati tragedi yang menimpa keluarga mereka.
Seorang sumber yang rapat dengan penyanyi itu berkata: “Mika tidak menghadapi trauma tetapi dia berasakan kejadian itu seperti mimpi ngeri.”

“Tiada siapa yang tahu apa sebenarnya berlaku. Satu saat Paloma duduk di atas belebas tingkap dan kemudian dia sudah jatuh ke atas kekisi besi.”
Paloma dan Mika atau nama sebenarnya Michael Penniman keluar untuk makan malam bersama pada malam sebelum kejadian malang itu.

Kedua-dua beradik itu memang rapat dan Paloma turut mereka pakaian dipakai Mika ketika membuat persembahan di pentas.

Paloma juga bertindak sebagai penyanyi latar Mika dalam album kedua penyanyi itu yang berjudul, The Boy Who Knew Too Much. - Agensi

No comments: