Pages

Tuesday, October 12, 2010

Filem Social Network duduki carta pertama



PELAKON-PELAKON filem The Social Network, Justin Timberlake (kiri), Jesse Eisenberg (tengah) dan Andrew Garfield bergambar di tengah London pada Rabu lalu.


LOS ANGELES - Filem Social Network mengenai penubuhan rangkaian sosial Facebook menduduki carta pertama dalam senarai Amerika Utara untuk minggu kedua berturut-turut. Filem arahan David Fincher itu mengisahkan pertembungan personaliti dan perbalahan antara pengasas-pengasas laman tersebut.
Filem itu mendapat kutipan AS$15.5 juta (RM48.08 juta) untuk kekal di tempat teratas untuk minggu kedua berturut-turut pada Ahad lalu. Anggaran kutipan itu dikeluarkan oleh Sony.
Filem itu mendapat kutipan AS$46.1 juta (RM143.02 juta) selama 10 hari tayangan.
Menduduki tempat kedua dengan kutipan AS$14.6 juta (RM45.26 juta) pada hujung minggu ialah Life as We Know It terbitan Warner Bros.
Ia dibintangi oleh Katherine Heigl dan Josh Duhamel yang menjadi penjaga seorang kanak-kanak perempuan yatim piatu.
Filem perlumbaan kuda, Secretariat yang dibintangi Diane Lane berada di tempat ketiga dengan kutipan hujung minggu AS$12.6 juta (RM39.06 juta).
Menduduki tempat keempat ialah filem Legend of the Guardians: The Owls of Ga'Hoole keluaran Warner Bros. dengan kutipan AS$7 juta (RM21.7 juta). - Agensi

No comments: