Pages

Monday, July 21, 2014

Air kencing babun penambat hati suami


Mutare (Zimbabwe): Air kencing babun yang dihablurkan kini menjadi buruan wanita kerana dilihat mampu ‘mengikat’ suami mereka daripada mencari pasangan lain.

Kepercayaan itu disebabkan haiwan berkenaan mempunyai tabiat hanya membuang air di tempat sama untuk bertahun-tahun lamanya yang dilihat mampu memastikan si suami juga tidak ‘lari’ daripada isteri mereka jika dimasukkan dalam kemaluan wanita.


Lawaknya, bahan sama turut dijual kepada lelaki kerana dilihat mampu bertindak sebagai perangsang nafsu syahwat.

Tendai Calpass, 18, pembantu penjual bahan berkenaan, Sekuru Noah Jairos Maparanyanga mendakwa bahan itu amat berkesan tidak kira digunakan wanita atau lelaki.


“Lazimnya kaum wanita meletakkan air kencing berbentuk kristal itu ke atas kapas sebelum dimasukkan ke dalam kemaluan mereka. Hasilnya, jika si suami mahu mengadakan seks dengan wanita lain, alat sulitnya tidak akan berfungsi,” katanya.


Namun dia mengakui hasilnya tidak menjadi jika pasangan suami isteri menggunakan bahan itu pada masa sama.

Menurut Calpass, daripada 59 herba dan ubat tradisi dijual di kedai itu, barangan yang berkaitan dengan percintaan dan seks yang paling popular dalam kalangan pembelinya.

Katanya, penyakit seksual dan minyak senyonyong antara bahan yang sering dicari pekerja seks.

“Contohnya, pelacur sering membeli herba dikenali sebagai mudiwa-diwa yang dicampurkan dengan losyen mereka supaya dapat menarik minat pelanggan,” katanya.

Antara herba lain yang menjadi buruan remaja perempuan termasuk yang boleh membantu menjadikan kemaluan mereka lebih menarik.

“Herba dikenali sebagai mudhonza atau muputa itu amat popular dalam kalangan remaja perempuan. Cara mengambilnya mudah, iaitu seperti rokok. Saya dimaklumkan ia memang berkesan,” katanya.

Menurutnya, banyak lagi herba dijual untuk tujuan perubatan seperti bagi merawat sakit jantung, batuk kering dan herpes, namun kebanyakan wanita datang membeli ubat tradisional yang dianggap membantu mempertingkatkan kesihatan kewanitaan termasuk membantu mengurangkan sakit senggugut.- Agensi

Artikel ini disiarkan pada : 2014/07/21

No comments: