Pages

Thursday, September 6, 2012

Gambar iPad mini didedah



Laman web Apple.pro mendedahkan gambar pertama iPad mini bersaiz lapan inci, dipercayai akan dilancarkan bulan depan. - AGENSI
SAN FRANCISCO 5 Sept. - Laman web peminat Apple, Apple.pro semalam buat pertama kali mendedahkan gambar komputer tablet iPad mini yang dipercayai bakal dilancarkan bulan depan.
Apple terkenal dengan sikap suka berahsia menjelang pelancaran baru produknya, namun sumber industri, pembekal dan rakan kongsi syarikat mengesahkan bahawa gajet itu akan berada di pasaran pada musim luruh ini.
Gajet baru tersebut dipercayai mempunyai skrin lapan inci, menjadikannya versi komputer tablet yang sedikit kecil daripada iPad 10 inci.
Ia juga akan membolehkan Apple mempunyai produk mudah alih yang berbeza dengan model sebelum ini, sekali gus menjadi 'senjata' yang mampu memberi saingan kepada Google yang tampil dengan komputer tablet Nexus berukuran tujuh inci.
Apple.pro turut melaporkan bahawa gajet terbaru itu merupakan model yang dilengkapi rangkaian mudah alih 3G yang membolehkan pengguna mengakses data di mana sahaja.
Walaupun pengasas Apple, Steve Jobs sebelum ini menolak idea untuk mengeluarkan iPad bersaiz lebih kecil, kejayaan Nexus dan Amazon menerusi Kindle Fire mungkin mengubah tanggapan Apple terhadap gajet berkenaan.
Apple juga dipercayai akan mengumumkan pelancaran iPhone 5 pada bulan ini, walaupun tarikhnya masih tidak dapat disahkan. - AGENSI

No comments: