Pages

Thursday, August 23, 2012

Israel serang nuklear Iran November ini?


TEL AVIV 22 Ogos - Satu sumber keselamatan Israel mendedahkan bahawa rejim Zionis itu merancang untuk menyerang loji nuklear Iran sebelum November ini.
Pegawai-pegawai Britain berkata, Perdana Menteri Israel, Benjamin Netanyahu telah memulakan proses ‘melobi’ untuk mendapatkan sokongan ke atas tindakan ketenteraan itu.
Seorang koresponden tentera terkenal bagi Channel 10 News, Israel, mendakwa rejim Zionis itu ‘semakin hampir’ untuk menyerang Iran.
Menurutnya, Netanyahu ‘memutuskan’ untuk menyerang Iran sebelum pilihan raya Presiden Amerika Syarikat (AS) pada 6 November ini.
Pemimpin Israel percaya Presiden Barack Obama yang menerima tentangan hebat daripada calon Parti Republikan, Mitt Romney, akan terpaksa menyokong Israel walaupun ketua tentera AS menentang cadangan itu.
Menurut sumber itu, Obama takut pengundi Yahudi di negeri-negeri utama seperti Florida tidak mengundi menyokongnya pada pilihan raya Presiden AS itu jika Obama tidak menyokong cadangan Israel itu.
Sementara itu, ketegangan meningkat, semalam apabila pemimpin Iran memperkenalkan senjata baru mereka iaitu peluru berpandu jarak dekat Fateh-110 yang direka untuk memusnahkan sasaran dalam jarak 290 kilometer, termasuk kapal-kapal perang AS yang berada di Teluk Parsi.
Semalam, Presiden Iran, Mahmoud Ahmadinejad turut menegaskan bahawa republik Islam itu tidak meragui keupayaan Teheran berdepan tindakan buli dan serangan dari negara asing. - AGENSI

No comments: