Pages

Thursday, July 19, 2012

Patung Berusia 200,000 Tahun Ditemui Di Bulan

Sochai: [Aneh]: Patung Berusia 200,000 Tahun Ditemui Di Bulan *0*:
Seperti yang kita ketahui, ekpedisi ke Bulan yang dianggotai oleh Neil Amstrong pada tahun 1969 yang lalu telah membuktikan bahawa tiada kehidupan asing yang hidup di Bulan..Namun, bagaimana pula kisah nya pada 200,000 tahun yang lalu ditambah pula dengan penemuan patung yang hampir mrnyerupai wanita di permukaan Bulan? Haa, kalau nak tahu, meh baca kat bawah ni.. 


Sebuah catatan daripada pihak saintis baru sahaja membuktikan bahawa permukaan Bulan pada suatu ketika pernah dihuni dengan kehidupan asing. Hal itu telah dibuktikan berdasarkan penemuan sebuah arca bersaiz 10 inci di permukaan Bulan. 


Pakar geologi, Dr. Morris Charles menceritakan bahawa batu aneh tersebut telah dibawa ke makmal penyelidikan NASA sejurus selepas kepulangan ekspedisi Apollo 11 pada tahun 1969. Dr. Charles merupakan salah seorang penyelidik NASA yang telah bekerja selama 23 tahun sebelum akhirnya mengambil keputusan untuk mengundurkan diri. Walaubagaimanapun, dia masih tetap menjaga hubungan dengan pihak tempat dia bekerja dahulu. 


"Arca tersebut meningkatkan perasaan ingin tahu kita. Ini bererti pada suatu waktu dahulu, atmosfera di Bulan boleh menyokong kehidupan. Selain daripada itu, arca tersebut juga menunjukkan nilai estetika yang indah dari masyarakat yang membuatnya," kata Dr.Charles kepada pemberita. 


Arca yang dikenali sebagai "Angel" atau bidadari itu diperbuat daripada kombinasi besi khusus yang boleh ditemui secara ekslusif di beberapa tempat mengikut ketinggian tertentu di bulan. "Angel" merupakan arca yang menyerupai perempuan memiliki sayap di bahagian belakang dengan rambut yang panjang. 


Terdapat juga kemungkinan yang arca "Angel" didatangkan khusus daripada planet lain. Berdasarkan analisis radiokarbon, pakar geologi berpendapat bahawa arca tersebut telah berusia lebih dari 200,000 tahun, yang berkemungkinan ia dibuat 170,000 tahun sebelum spesies manusia muncul di Bumi. 


Dr. Miles Fredericks dari Universiti New York ada membuat kajian mengenai teori legenda orang Sumeria yang menceritakan tentang Annunaki, dewa-dewa bersayap, yang berasal dari abad 18 SM. Mungkin juga orang Sumeria pernah dikunjungi penghuni bulan, yang rupanya hampir sama dengan imej dari arca "Angel". 


Walaupun terdapat banyak persoalan yang menyelubungi misteri figura "Angel", tetapi sebahagian masyarakat mempersoalkan mengapa rahsia tersebut disimpan begitu lama. "Artifak ini telah menjadi rahsia umum kepada pihak NASA selama bertahun-tahun. Namun pihak NASA terpaksa menyimpan rahsia ini bagi mencegah masyarakat dunia daripada menjadi panik.



p/s: Alam semesta ni luas, tak mustahil ada kehidupan lain selain manusia..

2 comments:

Rojak said...

Makhluk tersebut di dalam al Quran, manusia, jin, syaitan, iblis dan malaikat.

MHHM said...

Ada lagi.