Pages

Saturday, May 5, 2012

Evangelista saman jutawan



NEW YORK 4 Mei - Bekas model terkenal, Linda Evangelista (gambar), semalam mengemukakan saman terhadap jutawan Perancis, Francois-Henri Pinault bagi menuntut perbelanjaan bagi menyara anak lelakinya, Augustin, 5, yang didakwa merupakan anak jutawan itu bersamanya.
Model tinggi lampai berasal dari Kanada itu meminta perbelanjaan berjumlah AS$46,000 (RM138 juta) setiap bulan, termasuk seorang pengawal, seorang pemandu dan seorang pengasuh sepenuh masa.
Peguamnya, William Beslow, bagaimanapun menafikan jumlah itu, namun tidak menyatakan angka sebenar yang diminta Evangelista bagi menyara anak lelakinya itu.
Pinault, yang memiliki konglomerat barangan mewah termasuk jenama Gucci dan Yves Saint Laurent, memberi keterangan lebih satu jam di Mahkamah Keluarga Manhattan, semalam.
Pinault berkata, dia hanya mengenali bekas model itu selama empat bulan dan menghabiskan masa bersama selama tujuh hari, sebelum Evangelista mengaku mengandung pada awal 2006.
"Saya bertanya Evangelista apa yang ingin dilakukan dengan kandungan tersebut, kami hanya bersama tujuh hari dan saya tidak betul-betul mengenalinya," katanya.
Menurutnya, wanita itu bersetuju untuk membesarkan sendiri anak itu, seandainya dia tidak mahu terlibat dalam keputusannya memiliki bayi tersebut.
Pinault berkahwin dengan aktres Salma Hayek pada 2009 dan dikurniakan seorang anak perempuan berusia empat tahun. Dia juga memiliki dua lagi anak melalui perkahwinan terdahulunya. - AFP

No comments: