Pages

Monday, March 26, 2012

Inspektor tumpas sindiket curi lori terbesar diiktiraf

myMetro | Inspektor tumpas sindiket curi lori terbesar diiktiraf:

SHAH ALAM: Kejayaannya menyelesaikan kes sindiket curi lori terbesar di Selangor yang mencecah jutaan ringgit di Kampung Ayer Puteh, Simpang, Taiping, Perak, Februari lalu, melayakkan Inspektor Mohd Aster Mohamad, 34, menerima anugerah Surat Penghargaan Ketua Polis Negara dalam Majlis Perbarisan Peringatan Hari Polis ke-205 Peringkat Selangor di Dataran Kemerdekaan, di sini, semalam.
Mohd Aster berkata, dia tidak menyangka menerima penghargaan apabila menjalankan tugasnya kerana minat mendalam dalam bidang siasatan selain tanggungjawab yang dipikul selaku pegawai polis.

Katanya, dia mengambil masa lebih setahun untuk menyiasat kegiatan sindiket itu sebelum membongkar kegiatan mereka susulan penahanan dua lelaki yang mahu mencuri sebuah lori di Rawang.
“Cabaran utama polis ketika menyelesaikan kes itu ialah suspek yang disoal siasat tidak mahu bekerjasama dan menyukarkan polis untuk mengumpul maklumat dan bukti.

“Tetapi, siasatan berjalan lancar apabila polis mendapat kerjasama dan maklumat daripada orang awam dan maklumat hasil risikan,” katanya ketika ditemui selepas menerima anugerah itu.

'via Blog this'

No comments: