Pages

Saturday, March 3, 2012

Black Madam akan didakwa

PHILADELPHIA: Seorang wanita yang menggelar dirinya ‘Black Madam’ mungkin berhadapan dengan tuduhan dalam kes kematian seorang pelancong London yang menjalani suntikan membesarkan pinggul secara haram di sebuah hotel di sini tahun lalu.

Padge Victoria Windslowe, 42, ditangkap Rabu lalu ketika dia bersiap untuk menganjurkan ‘parti mengepam,’ di mana dia akan meyuntik pelanggannya.

Dia berdepan dengan tuduhan melakukan serangan yang menyebabkan kematian dan menjalankan amalan yang mengelirukan apabila seorang pelanggannya, penari bogel, mengalami masalah peparu serius selepas disuntik, kata jurucakap polis Philadelphia, Lt John Walker.

“Padge adalah ‘orang yang mempunyai kepentingan’ dalam kematian wanita berusia 20 tahun dari London yang menerima suntikan di sebuah hotel berhampiran Lapangan Terbang Antarabangsa Philadelphia,” kata Walker.


Menurutnya, Padge kemungkinan besar akan didakwa atas tuduhan membunuh dalam kes itu jika pegawai perubatan memutuskan suntikannya menyebabkan kematian Claudia Aderotimi.


“Claudia mengadu sakit dada dan sukar bernafas selepas suntikan itu.

“Sejak tahun lalu kami tahu Padge yang menyuntik Claudia.

“Tetapi siasatan tertangguh kerana polis menunggu keputusan mengenai punca kematian wanita London itu,” kata Walker.

“Pemeriksa Perubatan Delaware County, Fredric Hellman berbincang dengan pendakwa raya dan berusaha untuk menyelesaikan kes kematian Claudia Aderotimi secepat mungkin,” kata jurucakapnya dalam satu kenyataan.

Menurut kenyataan itu, Hellman masih menanti keputusan ujian daripada makmal Pentadbiran Makanan dan Dadah.

Sejak beberapa tahun lalu, pelbagai laporan diterima berkait dengan kes suntikan kosmetik secara haram di New York, Los Angeles dan beberapa negeri lain.

Solange Magnano, model dan bekas Ratu Cantik Argentina, mati di Buenos Aires pada 2009 selepas menghadapi masalah kesihatan setelah menjalani suntikan untuk membesarkan pinggulnya. - Reuters


myMetro | Black Madam akan didakwa:

'via Blog this'

No comments: