Pages

Saturday, March 3, 2012

Putin selar Barat kerana sokong pemberontak Syria

myMetro | Putin selar Barat kerana sokong pemberontak Syria: "MOSCOW: Perdana Menteri Russia, Vladimir Putin semalam menyelar Barat kerana menyokong kumpulan pembangkang Syria dalam menentang kerajaan.

Menurutnya, tindakan itu memburukkan lagi konflik di negara berkenaan.


Pada masa sama, pemimpin Russia itu menggesa kerajaan Syria dan penentangnya berundur dari bandar-bandar yang dikepung bagi mengakhiri pertumpahan darah.

Menurutnya, keengganan Barat untuk mendesak penentang Presiden Bashar Al-Assad, menggalakkan mereka untuk terus melancarkan pemberontakan bersenjata.


“Adakah mereka mahukan Bashar mengundurkan tenteranya supaya kumpulan pendatang dapat mengambil alih?” tanya Putin ketika pertemuannya dengan pengarang beberapa akhbar terkenal Barat.


Putin mencemuh permintaan Barat kepada Bashar dengan berkata, perkara selanjutnya yang mereka mahukan pemimpin Syria itu lakukan ialah memakai baju hujan diperbuat daripada kayu dan memainkan muzik di rumahnya.

“Bashar tidak boleh mendengar muzik itu kerana ia adalah hari pengebumiannya. Bashar tidak sekali-kali akan bersetuju terhadap permintaan Barat itu,” kata Putin. - AP"

'via Blog this'

No comments: