Pages

Monday, March 19, 2012

51 militan, 4 tentera terkorban

myMetro | 51 militan, 4 tentera terkorban: "PESHAWAR: Sekurang-kurangnya 51 militan terbunuh dalam pertempuran dengan anggota keselamatan Pakistan di wilayah bergolak di barat laut negara itu yang turut menyaksikan empat tentera maut, kata pihak berkuasa, semalam.

Pesawat pejuang Pakistan mengebom kawasan pedalaman di sempadan Afghanistan membunuh 26 anggota militan, kata seorang pegawai kanan tentera.


“Jet pejuang Pakistan membunuh 26 anggota militan dan mencederakan 15 yang lain serta memusnahkan tujuh tempat persembunyian di kawasan berbeza di Orakzai dan Kurram,” katanya.

Kebanyakan kawasan di Orakzai di bawah kuasa Taliban dan menjadi sasaran pertempuran antara pasukan keselamatan dengan kumpulan militan. Pegawai itu juga berkata, dalam kejadian berasingan, sekurang-kurangnya 25 anggota militan dan empat tentera terbunuh dalam pertempuran di Bara, bandar bergolak di daerah Khyber.


“Empat anggota tentera maut dan 12 lagi cedera dalam insiden yang turut menyebabkan 25 anggota militan terbunuh,” katanya. Pegawai itu turut menafikan kumpulan militan dari Bara dibunuh ketika dalam tahanan ekoran laporan mengatakan sesetengah mayat tahanan mempunyai kesan kecederaan akibat peluru dan penyeksaan. - AFP"

'via Blog this'

No comments: