Pages

Friday, November 25, 2011

2 kali samun dalam 3 hari

KAJANG: Dua lelaki bersenjatakan parang menjadikan sebuah kedai serbaneka sebagai sasaran apabila menyamun kedai berkenaan dua kali dalam tempoh tiga hari dalam kejadian di Bandar Mahkota Cheras, di sini.

Kejadian pertama berlaku pada 16 November lalu apabila suspek melarikan RM200 dari mesin wang kedai berkenaan selepas mengacukan parang kepada juruwang dan mengugut mencederakannya pada jam 6 petang .

Bagaimanapun, 72 jam kemudian kedai berkenaan sekali lagi menjadi sasaran apabila suspek yang ‘tamak’ datang semula ke kedai berkenaan dan menyamun wang dari mesin wang berjumlah RM2,000 selepas mengugut juruwang menggunakan cara sama.

Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Ab Rashid Ab Wahab berkata, ekoran kejadian berkenaan, satu pasukan khas dari Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kajang diwujudkan sebelum mereka menahan seorang lelaki berusia 20-an di sekitar Kajang hasil risikan keesokan harinya.


Katanya, sewaktu ditahan, polis turut menemui dua motosikal yang dilaporkan hilang beberapa bulan lalu di daerah Kajang dan merampas sebuah kereta daripada suspek.

myMetro | 2 kali samun dalam 3 hari:

'via Blog this'

No comments: