Pages

Friday, September 9, 2011

Rezeki 4 isteri, 11 anak

KUALA LUMPUR: “Alhamdulillah, rezeki perkahwinan dengan empat isteri tidak terhenti di sini, kerana kami sekeluarga bersepakat menceburkan diri dalam dunia perniagaan selepas melancong ke Beijing, China 5 Jun lalu.
“Ini rezeki empat isteri dan 11 anak hasil pegangan agama berlandaskan al-Quran diperjuangkan selama ini,” kata penyampai radio terkenal, Salih Yaacob, 50, kini berjinak dengan dunia perniagaan sejurus memperkenalkan beberapa produk berjenama ‘SY, I Follow’ membabitkan puluhan juta ringgit.

Antara produk dihasilkan menggunakan ‘tagline’ itu adalah kopi, sos cili, kicap, minyak wangi, baju, topi, serbuk kunyit, serbuk kari, air minuman serta beberapa produk lain yang mendapat kerjasama beberapa syarikat di bawah Industri Kecil dan Sederhana (IKS).

Terbaru, kopi berkhasiat (SY) Cafe, empat dalam satu dilancarkan pada Hari Keusahawanan sempena Karnival Usahawan Desa (KUD) anjuran Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah (KKLBW).

Majlis pelancaran pada 22 September ini di Putrajaya dijangka dirasmikan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan dihadiri menterinya, Datuk Seri Shafie Afdal.

Produk SY Cafe didatangkan dalam tiga bentuk pembungkusan iaitu 18 peket sekotak, 4 peket sekotak (kotak mini) dan juga papan khas 20 peket untuk jualan di restoran mengandungi khasiat Tongkat Ali, Cordyseps, Tribulus dan Maca.


Lebih membanggakan apabila empat isteri dan kebanyakan anaknya turut memajukan perniagaan terbabit.

“Ini yang saya perjuangkan dalam hidup. Selama ini orang hanya mengaitkan saya dengan isteri empat tetapi beristeri empat membuatkan rezeki bertambah murah apabila perniagaan diusahakan membabitkan nilai puluhan juta ringgit,” katanya.

1 comment:

mcm ni lah said...

info terkini dari blog saya.
kerajaan akan naikkan cukai utk perkhidmatan prepaid 6% bermula 15 september ini,
berita selanjut nya sila terjah blog sy,
ada pelbagai info2 terkini lagi sengsasi di blog sy