Pages

Friday, September 9, 2011

Cemburu disyaki motif kontraktor dibunuh

VIJAYALAKSHMI

JOHOR BAHRU - "Saya mahu tahu motif penjenayah membunuh bapa saya kerana saya mengesyaki ia mungkin ada kaitan dengan motif cemburu dalam perniagaan perkapalan milik mendiang."
Demikian luahan V. Nishindren, 18, anak sulung S. Vijayaratnam, 47, yang maut ditetak dua lelaki bersenjatakan parang di Jalan Tasek 24, Bandar Seri Alam, Selasa lalu.
Dalam kejadian itu, ibu Nishindren, G. Vijayalakshmi, 45, cedera parah. Pasangan itu dicederakan selepas penjenayah yang dipercayai mabuk gagal masuk ke bilik utama rumah itu untuk melarikan barang berharga.
Menurut Nishindren, mendiang bapanya memiliki satu perniagaan subkontraktor perkapalan di Pulau Jerjak, Pulau Pinang sejak tujuh tahun lalu.
Oleh itu, Nishindren yang juga merupakan pelajar sebuah kolej swasta di Mantin, Negeri Sembilan mahu polis menyiasat motif tindakan kejam yang mungkin ada kaitan dengan perniagaan mendiang bapanya.
"Saya minta polis siasat motif pembunuhan mungkin ia sebab dendam atau cemburu berkaitan dengan kejayaan perniagaan ayah saya," kata remaja itu yang juga mahu polis segera memberkas dua lagi suspek.
Nishindren turut memaklumkan keadaan emaknya semalam semakin stabil.
-kosmo

No comments: