Pages

Monday, August 1, 2011

Kecewa Perkeso tolak permohonan



NORIAH menunjukkan kesan kebakaran dan kecacatan yang dialami suaminya, Hussein menyebabkan beliau tidak dapat lagi bekerja di Seremban semalam.


SEREMBAN – Seorang bekas pekerja bank yang mengalami kecacatan kekal selepas terlibat dalam kebakaran setahun yang lalu melahirkan rasa kecewa dan tertekan apabila permohonannya untuk mendapatkan pampasan daripada Pertubuhan Keselamatan Sosial (Perkeso) ditolak.
Menurut Hussein Ibrahim, 55, lebih malang dia kini tidak mempunyai sumber pendapatan untuk menampung keluarganya termasuk empat anak yang masih belajar kerana sudah bersara baru-baru.
Katanya, dia mengalami kecederaan ketika membantu isterinya, Noriah Abdul Samad, 48, berniaga makanan kecil-kecilan berhampiran Pasar Besar Seremban di sini pada Julai tahun lalu.
“Sebelum pergi bekerja saya singgah di gerai isteri untuk membantunya menghidupkan generator.
“Ketika menuang petrol ke dalam generator secara tiba-tiba api dapur menyambar baju menyebabkan badan saya terbakar,” katanya ketika ditemui di sini semalam.
Beliau berkata, ekoran kemalangan itu dia mengalami kecederaan pada tangan kanan, telinga dan sebahagian badan sehingga terpaksa dirawat di hospital selama lebih sebulan.

No comments: