Pages

Friday, July 15, 2011

Dua ekor anjing serang lelaki Ireland dilupus


GEORGE TOWN - Selepas tujuh bulan didakwa menggigit dan menyerang seorang pelancong warga Ireland hingga mati, dua ekor anjing yang terlibat dalam kejadian itu dilupuskan semalam setelah mendapat perintah dari Mahkamah Tinggi di sini pada Selasa lalu.

Anjing jantan dan betina milik Joseph Teoh Boon Aun, 42, dan isterinya, Teoh Bee Eng, 56, itu didakwa bertindak demikian ke atas Sullivan Maurice, 51, ketika mangsa merakamkan gambar dusun durian di ladang organik kepunyaan pasangan itu di Teluk Bahang dekat sini pada 9 Januari lalu.

Mangsa meninggal dunia di tempat kejadian setelah mengalami cedera parah di seluruh anggota badan selain putus kedua-dua cuping telinga dan dagu.

Pelupusan anjing jenis Pit Bull yang diberi nama Li dan Ning secara suntikan itu dilakukan di Jabatan Perkhidmatan Veterinar Daerah Timur Laut, Jalan Gurdwara di sini pada pukul 2.30 petang semalam.

Bagaimanapun, dua lagi anjing yang tidak terlibat dalam kejadian serangan tersebut dikembalikan kepada pemiliknya pada pukul 10 pagi, tiga jam sebelum tindakan pelupusan itu dijalankan.

Kosmo! Online - Negara

No comments: