Pages

Friday, July 15, 2011

Azab didera




Kesan tikaman di belakang badan Sew Lan yang ditunjukkan pada sidang akhbar di Johor Bahru semalam.


JOHOR BAHRU – Seorang wanita menghela nafas lega apabila diselamatkan daripada terus dikurung dan didera teman lelakinya di Amman, Jordan sejak enam bulan lalu.

Ngooi Sew Lan, 41, diselamatkan selepas dia dapat menghubungi kakaknya, Bong Yeng Phong, 42, pada pukul 12.35 tengah hari 12 Jun lalu yang ketika itu berada di sini untuk menceritakan mengenai azab yang ditanggungnya.

Yeng Phong yang terkejut kemudian membuat laporan di Balai Polis Central di sini sebelum menghubungi Ahli Dewan Undangan Negeri Stulang, Mok Chek Hou untuk meminta bantuan Kementerian Luar dan Kedutaan Malaysia di Jordan.

Mengimbau semula kejadian itu, Sew Lan mendakwa dia berkenalan dengan lelaki Jordan dikenali sebagai Hamada, 25, melalui satu laman sosial ketika dia menetap di London.

Pengurus restoran itu mendakwa, dia terpikat kerana ahli perniagaan di China itu bermulut manis selain fasih berbahasa Inggeris dan Mandarin.

“Saya kemudian mengikutnya pulang ke Jordan pada Januari lalu untuk melancong selepas dia berjanji akan membayar semula wang 10,000 pound sterling (RM48,000) yang dipinjam.

“Namun segalanya menjadi mimpi ngeri apabila Hamada berubah menjadi kurang siuman sehingga dia sanggup menikam belakang badan saya dengan pisau,” dakwanya pada sidang akhbar semalam.

Kosmo! Online - Negara

No comments: