Pages

Monday, July 4, 2011

46 pelajar disengat tebuan tanah



ZAID melihat kesan sengatan tebuan pada tubuh salah seorang murid sekolah di HPRZ II, Kota Bharu semalam.


BACHOK – Kegembiraan sekumpulan 46 pelajar Sekolah Kebangsaan Badak dan Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Badak dekat sini menyertai Program Larian 1Murid 1Sukan 1Malaysia bertukar duka apabila mereka diserang ratusan ekor tebuan tanah.

Dalam kejadian kira-kira pukul 9 pagi kelmarin, kira-kira 46 pelajar terbabit telah disengat tebuan ketika melalui sebuah denai kira-kira 500 meter dari sekolah mereka.

Seorang mangsa, Wan Mohd. Farid Firdaus, 10, memberitahu, ketika kejadian dia bersama beberapa rakan lain sedang melalui kawasan tersebut sebelum badannya disengat tebuan tersebut.

Menurutnya, ketika melalui kawasan tersebut dia ternampak seorang pelajar SMK Badak yang turut menyertai larian itu membaling batu ke arah satu kawasan semak.

“Mulanya saya tidak tahu apa yang dilakukan pelajar terbabit kerana selepas membaling batu ke kawasan semak, dia melarikan diri dan ketika saya yang sampai ke situ, saya ternampak banyak tebuan keluar dari sarang dan menyerang saya.

“Saya berlari sekuat hati menuju ke sekolah dengan sebahagian badan saya disengat tebuan. Saya terus dihantar ke klinik untuk rawatan sebelum dibawa ke Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II),” katanya yang terkena enam sengatan iaitu di kepala, badan tangan dan paha.

Kosmo! Online - Negara

No comments: