Pages

Wednesday, April 6, 2011

Gaddafi tiada wanita simpanan

MOSCOW: Seorang jururawat warga Ukraine yang pernah merawat pemimpin Libya, Muammar Gaddafi semalam menyangkal khabar angin kononnya Gaddafi menjadikan jururawatnya sebagai wanita simpanan.


Oksana Balinskaya, dalam wawancara dengan akhbar Komsomoslkaya Pravda berkata, lelaki yang mereka gelar ‘Papa’ itu menghadiahkan kakitangannya jam emas setiap tahun.




Oksana menafikan khabar angin yang disiarkan WikiLeaks kononnya Gaddafi mempunyai seorang jururawat yang dijadikan wanita simpanan bernama Galyna Kolotnytska.


“Galyna mempunyai tugas yang sama dengan jururawat lain. Terdapat lima jururawat tetapi dia yang paling berpengalaman. Dia sudah bekerja lapan tahun dengan Gaddafi dan boleh bercakap bahasa Arab.




“Apa yang mereka tulis mengenai Galyna Kolotnytska adalah rekaan semata-mata,” katanya.




Oksana bergambar dengan jam yang dihiasi dengan potret Gaddafi dan berkata, pemimpin Libya itu menghadiahkan kakitangannya jam emas buatan Itali pada setiap ulang tahun beliau mengambil alih kuasa.


Oksana menyifatkan Gaddafi sebagai pemurah dan mengarahkan mereka diberi elaun ketika melawat New York supaya mereka boleh membeli-belah. - AFP

No comments: