Pages

Wednesday, April 13, 2011

Berlusconi beri Ruby RM200,000


GAMBAR Berlusconi dan Karima daripada botol minuman di galeri Edward Cutler di Milan mulai 
6 April lalu.
GAMBAR Berlusconi dan Karima daripada botol minuman di galeri Edward Cutler di Milan mulai 6 April lalu.


PM Itali dakwa wang beli alat rawat bulu 
ROME: Perdana Menteri Itali, Silvio Berlusconi, buat pertama kali kelmarin mengaku memberi £40,000 (RM200,000) kepada penari remaja erotik yang menjadi tumpuan skandal seks untuk membeli peralatan laser membuang bulu bagi pusat kecantikan yang dirancang dibuka wanita itu.
Perdana Menteri itu berkata, beliau mahu membantu Karima El Mahroug menjalankan perniagaan kerana bimbang kemiskinan dan kurangnya peluang bekerja akan membawa remaja terbabit ke kancah pelacuran.

Beliau juga berulang kali berkata, pada masa itu beliau menganggap gadis terbabit cucu Hosni Mubarak, bekas presiden Mesir. 


Tetapi, pembangkang politik menuduh beliau berbohong, mempersoalkan bagaimana seorang yang ada hubungan dengan pemerintah terkaya Asia Barat itu berisiko menjual diri bagi mendapat wang. 


“Beliau cuba menyesuaikan sesuatu yang tidak sesuai,” kata Anna Finocchiaro, ahli parlimen pembangkang dari Parti Demokratik. 


Berlusconi, 74, bercakap kepada wartawan ketika memasuki mahkamah di Milan bagi perbicaraan terhadap satu daripada tiga membabitkan rasuah dihadapi beliau ketika berhadapan kes pelacuran. 
Dalam perbicaraan seks yang bermula di bangunan mahkamah sama minggu lalu, beliau berhadapan dakwaan membayar khidmat seks dari bintang kelahiran Maghribi membabitkan 13 majlis di kediaman beliau di Milan dan cuba menutup hubungan melalui salah guna kuasa. 


Dakwaan menyatakan, ia berlaku antara Februari dan Mei tahun lalu, ketika gadis terbabit berusia 17 tahun, setahun kurang daripada usia boleh melacur di Itali, kesalahan yang boleh menyebabkan pemimpin itu dipenjara selama tiga tahun. 


Tetapi sebaik Berlusconi memasuki mahkamah, beliau sekali lagi menafikan melakukan hubungan seks dengan Karima yang lebih dikenali Ruby the Heart Stealer sebaliknya kasihan kerana gadis terbabit lari dari rumah. 


Beliau mengaku memberi berpuluh ribu euro untuk memenuhi keperluan gadis itu supaya tidak terjebak ke lembah pelacuran. 


Beliau mahu membantu mencari spa kecantikan yang diingini gadis itu dengan memberikan 45,000 euro bagi membeli mesin membuang bulu roma. 


“Gadis itu menceritakan kisah sedih kepada saya. Jadi, saya berikan beliau peluang membuka sebuah pusat kecantikan bersama seorang rakannya,” katanya. – Agensi 


Beliau mengulangi gesaan kepada polis di Milan supaya membebaskan remaja yang ditahan kerana mencuri pada Mei lalu kerana percaya Karima adalah cucu perempuan Mubarak dan bimbang sekiranya hubungan diplomatik dengan Kaherah terjejas. – Agensi 

No comments: