Pages

Wednesday, February 9, 2011

Mubarak ke Jerman untuk pemeriksaan kesihatan


http://www.hespress.com/_img/mubarak_egypt047512.jpg
Hosni Mubarak
Pakar  undang-undang Jerman mengancam akan menggugat Presiden Mesir Hosni Mubarak dalam kes dia pergi ke Jerman untuk ujian perubatan sebagai salah satu senario untuk menyelesaikan krisis saat ini di Mesir.
Laman web, “Spiegel” website Isnin malam bahawa Presiden Mubarak harus meninggalkan Mesir untuk “pemeriksaan perubatan panjang” di Jerman, menunjukkan bahawa “idea-idea mengenai lawatan perubatan dengan Mubarak ke Jerman telah menjadi lebih konkrit dari yang kita duga sampai sekarang.”
Situs sebuah “perundingan awal dengan sejumlah rumah sakit, dan khususnya klinik Max – Grundig di Paulus dalam Padi – Württemberg di Jerman barat daya,” dan, mengutip sumber-sumber di klinik.
Dalam sebuah pernyataan kepada surat khabar “Frankfurter Runde Shaw,” mengumumkan Selasa Jerman Setiausaha Agung Pusat Eropah untuk niat Manusia Wolfgang Hak Kallick membawa tindakan terhadap Mubarak, dibenarkan bergerak atas hal yang diharapkan akan diseksa di masa lalu telah dilakukan atau dekad terakhir pemerintahannya.
Dia menunjukkan bahawa hak asasi manusia Eropah sejak berlakunya undang-undang jenayah hak asasi manusia di Jerman, pihak berkuasa wajib untuk memulakan tuntutan jenayah ketika hidup tidak pasti di Jerman. Menurut laporan surat khabar, peguam kemajuan Kallick sudah mengajukan tuntutan terhadap U. S. Pertahanan Donald Rumsfeld.
Rumor Mubarak pergi ke sebuah institusi perubatan di hari-hari sebelum media Jerman, dan dalam menjawab pertanyaan tentang kesahihan maklumat ini, “kata juru bicara pemerintah Jerman Stephen Seibert: Itu bukan kemajuan,” setiap permintaan formal maupun informal dalam kunjungan yang sama “.
British Broadcasting Corporation BBC “”, mengutip laporan dari Jerman sebelum ini, bahawa gabungan berkuasa, dipimpin oleh tawaran Canselor Jerman Angela Merkel untuk Presiden Mubarak untuk menerima rawatan jika diminta oleh berlepas dari Mesir.
Dikutip oleh BBC untuk Andreas Huknhov, wakil presiden dari blok parlimen dari Parti “Kesatuan Kristian Demokrat” di Jerman yang mengatakan: “. Jika anda ingin memainkan peranan konstruktif Jerman dalam peralihan damai kuasa di Mesir dengan membiarkan Presiden Mubarak untuk melakukan perjalanan ke Jerman, kita harus Nstdifa jika ia menginginkannya”
Hal ini juga disahkan K-Hoff, juru bicara pasangan LDP dalam pemerintahan koalisi, bahawa tuan rumah menyambut Mubarak dan keberangkatannya ke Jerman untuk mempromosikan kestabilan di Mesir, menunjukkan bahawa itu akan menjadi “suaka politik”.
Ia menjalani Mubarak pada Mac 2010 untuk proses kolesistektomi dan penghapusan diet dua belas di klinik Heidelberg (Barat), dan kekuasaan diamanahkan kepada Menteri Ahmed Nazif Perdana.”

.

No comments: