Pages

Sunday, January 30, 2011

Isteri Presiden Tunisia membeli Villa di Francis untuk anaknya 6 tahun




beritaislamglobal.blogspot.com
Akhbar “Le Figaro” Perancis melaporkan bahawa isteri mantan presiden Tunisia yang digulingkan, Leila Trabelsi telah membelikan anaknya yang masih berusia enam tahun beberapa buah rumah mewah di Perancis dan didaftarkan atas nama anaknya itu.
Menurut akhbar itu Leila Trabelsi pada September lalu berkunjung ke Perancis untuk pembelian sebuah rumah mewah di jalan “Foch”, yang terletak di lingkaran 16, untuk anaknya yang bernama Muhammad Zainal Abidin, yang digelar media sebagai “Maharaja dari keluarga kecil.”
Untuk memastikan masa depan puteranya tersebut, Leila juga membeli sebuah stadium olahraga untuk musim sejuk. Selain itu Muhammad Zainal Abidin dibelikan dua villa mewah di kawasan pantai ternama, Cote d’Azur di wilayah Perancis Selatan, yang merupakan salah satu daerah pelancongan yang paling berprestij di dunia.
Sebelum ini akhbar Le Monde melaporkan bahwa menurut laporan dari sumber perisikan Perancis menunjukkan bahawa Leila Trabelsi ‘merampas’ emas Tunisia seberat 1.5 ton sebelum melarikan diri bersama suaminya dari Tunisia pada 14 Januari lalu.
Leila Trabelsi dikenali kerana telah mendapat pengaruh besar dalam mengendalikan pemerintahan suaminya Ben Ali, bahkan perdana menteri Tunisia Muhammad Ghannouchi mengatakan bahawa sebenarnya yang berkuasa di Tunisia adalah Leila bukan Ben Ali.(fq/imo)

BIG : Masih sempat kalau nak order keranda & kubur emas…
-peribadirasulullah

No comments: