Pages

Friday, October 8, 2010

Siaran Langsung Perkahwinan Datuk Dr Sheikh Muszaphar Shukor di TV3


10 Oktober 2010, tarikh keramat yang membawa seribu erti kepada pasangan Datuk Dr. Sheikh Muszaphar Shukor dan juga tunangnya, Dr. Harlina Mohd. Yunos yang bakal menaiki jenjang pelamin selepas bertunang sejak 1 Januari 2010 lalu.
Malah tarikh 10.10.10 juga dilihat sebagai sesuatu yang amat menarik kerana bukan sahaja bakal menjadi ulangtahun perkahwinan pasangan yang diraikan ini, secara kebetulan, ia juga merupakan ulang tahun ketiga angkasawan negara ini ke angkasa lepas.
Istimewa untuk para peminat di Malaysia, acara gilang gemilang ini bakal dibawakan eksklusif oleh TV3 pada Ahad ini.

Detik bersejarah ini akan bermula pada pukul 2.00 petang menerusi slot Nona yang akan memaparkan persediaan dan proses perancangan majlis gilang-gemilangnya.
Liputan bermula daripada hari pertunangan di Hotel Allson Klana, Seremban, Negeri Sembilan Januari lalu termasuklah majlis akad nikah yang akan diadakan di Masjid Besi atau Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin, Putrajaya bermula pukul 11.00 pagi.
Turut dipaparkan adalah penceritaan menarik dan kenangan manis kisah cinta romantis Muszaphar yang akhirnya bertemu jodoh dengan pasangannya.

Siaran langsung majlis resepsi dan persandingan berkonsepkan istana kayangan dibawakan khas dari Pusat Konvensyen Antarabangsa, Putrajaya sejurus berakhirnya Buletin Utama.
sumber-mangga online

No comments: