Pages

Sunday, April 18, 2010

Sedikit pengetahuan soal dajjal

Dajjal; ayahnya seorang yg tinggi dan gemuk. Hidungnya seperti Paruh burung. Sedangkan Ibunya pula seorang perempuan gemuk dan banyak dagingnya. MenurutImam Al Barzanji ada pendapat mengatakan bahawa asal keturunan bapanya ialah seorang Dukun Yahudi yg di kenali dgn “syaqq” manakala ibunya adalah dari bangsa Jin. Ia hidup di zaman Nabi Sulaiman as dan mempunyai hubungan dengan makhluk halus. Lalu oleh Nabi Sulaiman ia akhirnya ditangkap dan dimasukkan ke dalam penjara. Walau bagaimanapun kelahiran dan kehidupan masa keciltidak diketahui dgn jelas.

Sifat Badannya:

Hadis Huzaifah r.a katanya: Rasulullah s.a.w. telah bersabda: Dajjal ialah orang yang buta matanya sebelah kiri, lebat (panjang) rambutnya serta dia mempunyai Syurga dan Neraka. Nerakanya itu merupakan Syurga dan Syurganya pula ialah Neraka (Hadis Sahih Muslim)
Ada beberapa ciri perawakan Dajjal yg disebutkan dalam Hadis Rasulullahsaw, diantaranya:
Seorang yg kelihatannya masih muda; Berbadan Besar dan agak kemerah-merahan; Rambutnya kerinting dan tebal. Kelihatan dari belakang seolah-olah dahan kayu yg rimbun.

Dan tandanya yg paling ketara sekali ada dua:Pertama: Buta mata kirinya dan kelihatan seperti buah kismis yg kecut, manakala mata kanannya tertonjol keluar kehijau-hijauan berkelip-kelip laksana bintang. Jadi kedua-dua matanya adalah cacat.Kedua: Tertulis didahinya tulisan “Kafir (Kaf-Fa-Ra)”. Tulisan ini dapat dibaca oleh setiap org Islam, sama ada ia pandai membaca atau tidak. Mengikut hadis riwayat At-Thabrani, kedua-dua tanda ini menjelma dalam diri Dajjal setelah ia mengaku sebagai Tuhan. Adapun sebelum itu, kedua-dua tandayg terakhir ini belum ada pada dirinya.

Tempat Tinggalnya Sekarang:

Menurut riwayat yg sahih yg disebutkan dlm kitab “Shahih Muslim”, bahawa Dajjal itu sudah wujud sejak beberapa lama. Ia dirantai di sebuah pulau dan ditunggu oleh seekor binatang yg bernama “Al-Jassasah”. Terdapat hadis mengenainya.. (tetapi terlalu panjang utk ditulis.. anda boleh membaca terus dari buku). Daripada Hadis ini jelaslah bagi kita bahawa Dajjal itu telah ada dan ia menunggu masa yg diizinkan oleh Allah swt utk keluar menjelajah permukaan bumi ini dan tempat “transitnya” itu ialah disebelah Timur bukan di Barat.

Berapa lama ia akan hidup setelah kemunculannya:

Dajjal akan hidup setelah ia memulakan cabarannya kepada umat ini, selama empat puluh hari sahaja. Namun begitu, hari pertamanya adalah sama dgn setahun dan hari kedua sama dengan sebulan dan ketiga sama dengan satuminggu dan hari-hari baki lagi sama seperti hari-hari biasa. Jadi keseluruhan masa Dajjal membuat fitnah dan kerosakan itu ialah 14 bulan dan 14 hari. Dalam Hadis riwayat Muslim ada disebutkan:
Kami bertanya: “Wahai Rasulullah! Berapa lamakah ia akan tinggal di muka bumi ini? Nabi saw, menjawab: Ia akan tinggal selama empat puluh hari. Hari yg pertama seperti setahun dan hari berikutnya seperti sebulan dan hari ketiga seperti seminggu. Kemudian hari yg masih tinggal lagi (yaitu 37 hari) adalah sama seperti hari kamu yg biasa. Lalu kami bertanya lagi: Wahai Rasulullah saw! Di hari yg panjang seperti setahun itu, apakah cukup bagi kami hanya sembahyang sehari sahaja (iaitu 5 waktu sahaja). Nabi saw menjawab: Tidak cukup. Kamu mesti mengira hari itu dgn menentukan kadar yg bersesuaian bagi setiap sembahyang..”
Maksud Sabdaan Rasulullah saw, ini ialah supaya kita mengira jam yg berlalu pada hari itu. Bukan mengikut perjalanan matahari seperti biasanya kitalakukan. Misalnya sudah berlalu tujuh jam selepas sembahyang Subuh pada hariitu maka masuklah waktu sembahyang Zohor, maka hendaklah kita sembahyangZohor, dan apabila ia telah berlalu selepas sembahyang Zohor itu tiga jam setengah misalnya, maka masuklah waktu Asar, maka wajib kita sembahyang Asar Begitulah seterusnya waktu Sembahyang Maghrib, Isyak dan Subuh seterusnya hingga habis hari yg panjang itu sama panjangnya dgn masa satu tahun dan bilangan sembahyang pun pada sehari itu sebanyak bilangan sembahyang setahun yg kita lakukan. Begitu juga pada hari Kedua dan ketiga.

Fitnah Dajjal:

Dajjal telah diberi peluang oleh Allah swt utk menguji umat ini. Oleh kerana itu, Allah memberikan kepadanya beberapa kemampuan yg luar biasa. Di antara kemampuan Dajjal ialah:

* Segala kesenangan hidup akan ada bersama dengannya.

Benda-benda beku akan mematuhinya.Sebelum kedatangan Dajjal, dunia Islam akan diuji dahulu oleh Allah dgnkemarau panjang selama 3 tahun berturut-turut. Pada tahun pertama hujan akan kurang sepertiga dari biasa dan pada tahun kedua akan kurang 2/3 dari biasadan tahun ketiga hujan tidak akan turun langsung. Umat akan dilandakebuluran dan kekeringan. Di saat itu Dajjal akan muncul membawa ujian. Maka daerah mana yg percaya Dajjal itu Tuhan, ia akan berkata pada awan: Hujanlah kamu di daerah ini! Lalu hujan pun turunlah dan bumi menjadi subur. Begituj uga ekonomi, perdagangan akan menjadi makmur dan stabil pada org yg bersekutu dgn Dajjal. Manakala penduduk yg tidak mahu bersukutu dgn Dajjal..mereka akan tetap berada dlm kebuluran dan kesusahan.

Dan ada diriwayatkan penyokong Dajjal akan memiliki segunung roti (makanan) sedangkan org yg tidak percaya dengannya berada dalam kelaparan dan kebuluran.
Dalam hal ini, para sahabat Rasullullah s.a.w. bertanya:”Jadi apa yg dimakan oleh org Islam yg beriman pada hari itu wahai Rasulullah?”Nabi menjawab:”Mereka akan merasa kenyang dengan bertahlil, bertakbir, bertasbih dan bertaubat. Jadi zikir-zikir itu yang akan menggantikan makanan.” H.R Ibnu Majah

* Ada bersamanya seumpamanya Syurga dan Neraka:

Di antara ujian Dajjal ialah kelihatan bersama dengannya seumpama syurga dan neraka dan juga sungai air dan sungai api. Dajjal akan menggunakan kedua-duanya ini untuk menguji iman org Islam kerana hakikat yg benar adalah sebalik dari apa yg kelihatan. Apa yg dikatakan Syurga itu sebenarnya Nerakadan apa yg dikatakannya Neraka itu adalah Syurga.

* Kepantasan perjalanan dan Negeri-Negeri yang tidak dapat dimasukinya:

Kepantasan yg dimaksudkan ini tidak ada pada kenderaan org dahulu. Kalauhari ini maka bolehlah kita mengatakan kepantasan itu seperti kepantasan jet-jet tempur yg digunakan oleh tentera udara atau lebih pantas lagidaripada kenderaan tersebut sehinggakan beribu-ribu kilometer dapat ditempuhdalam satu jam”… Kami bertanya: Wahai Rasulullah! Bagaimana kepantasan perjalanannya diatas muka bumi ini? Nabi menjawab:”Kepantasan perjalanannya adalah seperti kepantasan “Al Ghaist” (hujan atauawan) yang dipukul oleh angin yang kencang.” H.R Muslim
Namun demikian, Dajjal tetap tidak dapat memasuki dua Bandar suci umat Islam yaitu Makkah Al Mukarramah dan Madinah Al Munawwarah.

* Bantuan Syaitan-Syaitan untuk memperkukuhkan kedudukannya:

Syaitan juga akan bertungkus-lumus membantu Dajjal. Bagi syaitan, inilah masa yg terbaik utk menyesatkan lebih ramai lagi anak cucu Adam a.s.

Dajjal keluarnya pas kiamat
Tanda2nya Kiamat ini nih gan

1.
Menggembungnya bulan telah bersabda Rasulullah saw : " di antara sudah mendekatnya kiamat ialah menggembungnya bulan sabit(awal bulan) " dishahihkan� AlBaani di Ash Shahihah nomor 2292 dalam riwayat yang lain dikatakan "di antara sudah dekatnya hari kiamat ialah bahwa orang akan melihat bulan sabit seperti sebelumnya, maka orang akan mengatakan satu bentuk darinya untuk dua malam dan masjid akan dijadikan tempat untuk jalan jalan serta meluasnya mati mendadak" (Ash Shahiihah AlBani 2292)

Menakjubkan ... satu bulan sabit dihitung dua kali !!!, sekarang ummat islam hampir selalu bertengkar menentukan bulan sabit untuk ramadhan, syawal dan idhul adha .. antar ru'yat tidak sama cara melihatnya , antar hisab berbeda cara menghitungnya .... shodaqo rasuuhul kariim
2.
Tersebarnya banyak pasar rasuluillah bersabda : "Kiamat hampir saja akan berdiri apabila sudah banyak perbuatan bohong, masa(waktu) akan terasa cepat dan pasar pasar akan berdekatan (karena saking banyaknya)" (sahih Ibnu Hibban)

Lihatlah sekarang, pasar ada dimana mana, mall semakin banyak, supermarket di mana mana ....
3.
Wanita ikut bekerja seperti laki laki rasulullah bersabda : "pada pintu gerbang kiamat orang2 hanya akan mengucapkan salam kepada orang yang khusus(dikenal) saja dan berkembangnya perniagaan sehingga wanita ikut seperti suaminya (bekerja/berdagang) " Hadist Shahih lighairihi Ahmad

Sekarang karena emansipasi wanita, wanita yang bekerja sudah banyak betul ... shodaqo rasuuhul kariim
4.
Banyaknya Polisi rasululah bersabda : "bersegeralah kamu melakukan amal shalih sebelum datang 6 perkara : pemerintahan orang orang jahil, banyaknya polisi, penjual belian HUKUM atau JABATAN, memandang remeh terhadap darah, pemutusan silaturrahim, adanya manusia yang menjadikan al qir'an sebagai seruling dimana mereka menunjuk seorang imam untuk sholat jamaah agar ia dapat menyaksikan keindahannya dalam membaca Al QUr'an meskipun ia paling sedikit ke-Faqihannya. " Musnad Ahmad, At Thabrani, Ash Shaihhah AlBani 979
5.
Manusia akan bermegah megah dalam membangun masjid rasulullah bersabda "tidak akan beridir kiamat hingga mansia berbangga bangga dengan masjid" (hadist sahih musnad Ahmad3:134,145, An Nasa'i 2:32, Abu Dawud 449,Ibnu Majah 779) padahal rasulullah dilain tempat berkata "saya tidak diutus untuk menjulangkan masjid masjid" (sahih sunan abu dawud:448)

subhanallah, masjid masjid seakarang megah betul .. indah benar
6.
Menjadi pengikut tradisi Yahudi dan Nasrani telah berkata rasulullah : "Sungguh kamu akan mengikuti jalan hidup orang orang sebelum kamu,sejengkal demi sejengkal , sehasta demi sehasta (tanpa berbeda sedikitpun) sehingga walaupun mereka masuk ke lubang biawak, maka kamu akan masuk juga" Sahabat bertanya : wahai rasulullah, apakah kaum yang akan kami ikuti tersebut adalah kaum Yahudi dan Nasrani ?, maka Nabi menjawab : Siapa Lagi (kalau bukan mereka) ?

shodaqo rasuuhul kariim ... ummat sudah menjadi pengikut barat ... peringatan tahun baru, valentin day, peringatan ulang tahun, pengagum demokrasi, HAM, hukum positif dan sebagainya ...
7.
Irak diboikot dan makanan ditahan darinya rasulullah bersabda : "hampir saja tidak boleh dibawa makanan ke negeri Irak secupak(qafizh) makanan atau sebuah dirham, kami(sahabat) bertanya Orang orang ajam(non arab) kah yang melakukan ini ? kemudian beliau berkata : "hampir saja tidak dibawa makanan atau sebuah dinar kepada penduduk syam(palestina, syiria , libanon , yordandan sekitarnya) kemudian sahabat bertanya "siap ayang melakukan itu ya rasulullah ? " orang orang RUM(Romawi : Amerika-Eropa)

Sebenarnya ini adalah tanda yang paling menakjubkan, karena sampai sekarang irak telah diboikot oleh Amerika semenjak perang teluk dan syam telah menderita kekuarangan makanan, palestina di jajah israel yahudi ..dan .. setelah terkepungnya irak dan syam ini .. dan setelah terjadinya peperangan dhasyat di PALESTINA maka akan muncullah tanda tanda besar kiamat berupa munculnya Imam Mahdi, Keluarnya Dajjal dan turunnya Isa Al Masih
8.
Turki akan memerangi Irak rasulullah bersabda : "sekelompok manusia dari ummatku akan turun di suatu dataran rendah yang mereka namakan dengan Bashrah pada tepi suatu sungai yang bernama Dajlah. Dan apabila telah datang akhir zaman datangkah Bani Qanthura (mereka adalah orang orang turki) yang bermuka lebar dan bermata kecil sehingga mereka turun pada tepi sungai itu, maka terpecahlah penduduknya menjadi 3 kelompok, yang satu sibuk mengikuti ekor ekor sapi mereka(sibuk mengurusi harta benda) dan mereka akan hancur, dan satu kelompok dari mereka akan memperhatikan diri mereka sendiri dan mereka itu telah kafir, dan satu kelompok dari mereka akan menjadikan anak cucu mereka di belakang mereka kemudian mereka berperang, itulah para syuhada" (hadits hasan diriwayatkan Ahmad dan Abu Dawud(4138)

Pada bulan mei 1997 dahulu orang orang turki telah mulai memancing mancing permusuhan dengan irak dan mereka membangkitkan masalah masalah yang dibuat buat sekitar masalah air di sungai Eufrat dan orang orang turki itu membuat kesepakatan dengan orang orang israel dan amerika dan melakukan latihan militer bersama dengan tujuan penyerangan irak, iran dan syiria, dan waktu itu juga Turki menyerang bagian irak utara dengan alasan untuk menghjajar suku kurdi .. kita tunggu saja apa yang akan terjadi nanti ..
9.
Bumi Arab akan kembali menjadi kebun kebun dan sungai sungai telah bersabda rasulullah : "tidak akan berdiri hari kiamat hingga harta aakan banyak melimpah dan sehingga bumi arab kembali menjadi kebun kebun dan sungai sungai " � (Ahmad dan Muslim)

Dan negeri arab saat ini telah menjadi kebun !! dan banyak nya sungai .. didaerah tha'if bahkan telah turun butiran es dan musim haji kemarin susuhu dingin kira kira 5 derajat celcius ... tidak lagi panas
10.
Peperangan dengan Yahudi : tidak terjadi kiamat hingga oranng orang berperagn dengan� Yahudi, dan orang orang Yahudi bersembunyi dibawah batu dan pohon, lalu batu dan pohon itu berkata kepada orang orang islam " di sini ada Yahudi, maka bunuhlah ia" (Fathul Bari', Al Manaqib, Al Hafiz Ibnu Hajar)



1.Dajal lahir seratus tahun sebelum kelahiran Musa,DIA DILAhirkan sangat sempurna otaknya sampai2 100 kali lebih pintar dari manusia biasa.sayang dia menjadi murtad dan menganggap dirinya TUHAN..dan dia ditakdirkan hidup dan berkembang biak/kimpoi sampai nabi ISA membunuhnya dengan sebuah pedang di damaskus.
makanya jgn heran kalo umat yahudi keturunan dajjal itu bukan hanya di israel.tapi orang afrika,cina,jepang,amrik,eropa,dll.walaupun kulit mereka DAN BAHASA beda tapi hatinya ZIONIS kalo mereka ada turunan YAHUDI.dan hati mereka berbicara kalo mereka itu bersaudara.
2.DAJJAL IKUT andil dalam pembuatan patung sapi dari emas SAMIRI yg BISA BICARA dan disembah Yahudi KETIKA MUSA NAIK KE GUNUNG.dan ketika musa turun beliau Marah melihat umatnya MURTAD dan meminta kepada TUHAN untuk mengutuk bangsa YAHUDI sampAi kiamat tidak akan mempunyai tanah sampai mereka dikumpulkan di satu negri(ISRAEL) untuk kemudian dibantai oleh kaum MUSLIM PIMPINAN IMAM MAHDI

3.dari sinilah YAHUDI Merantau ke mesir (firaun).dijadikan budak,diusir.di jaman nabi Nabi ISA pun mereka ikt andil dalam konspirasi memfitnah ISA sehingga di salib.mereka juga dibalik kekacauan dunIA.DARI MULAI REVOLUSI INGGRIS,PERANCIS,PERANG DUNIA 1 ,PERANG DUNIA KE DUA,pemboman Hiroshima,pemalsuan injil,meng adu dombakan kristen,ISLAM, sehingga agama2 ini menjadi banyak alirannya,pengahancuran soviet,penguasaan minyak DUNIA,BANK DUNIA, DAN utamanya media-media dunia bbc,cnn dll.sehingga mereka bisa menguasai sejarah dan berita.
banyak ahli sejarah yang bingung karena dibalik peristiwa2 besar dunia ada sesuatu kekuatan yg tidak terlihat ygberada dibalik peristiwa2 tsb.siapalagi kl bukan dajjal besrta keturunan YAHUDINYA.
begitu juga dengan konspirasi illuminati,freemason,perang salib,zionisme,yg berusia ratusan tahun bahkan ribuan tahun.untuk sekarang ada al QAEDA,MOSSAD.CIA, yg ada kaitannya dengan peristiwa besar dunia. perang teluk,PEMBOMAN WTC,perang irak,penghancuran libanon,kekacauan di negara2 muslim.palestina,libya,pakistan,afganistan,indones ia,kashmir,MORO,dll.

4.UFO itu bullshit! ITU adalah PESAWAT dajjal yg bersembunyi di segitiga bermuda bersama Raja JIN (jin ifrit) yg terkenal seram dan misterius sampai skrng.INGATsabda nabi kendaraan dajjal secepat angin yg memindahkan awan.dari tahun 1950 UFO telah ada ,padahal manusia belum bisa membuat pesawat jet.karena itulah mereka 100kali lebih pintar dari kita.
5.yg menjadi pertanyaan besar....kenapa mereka tidak menghancurkan ISLAM dari dulu??? PADAHAL MEREKA BISA dan itu Sangatlah mudah.kembali ke JANJI TUHAN bro! tIDAK AKAN TERJADI KIAMAT selama UMAT MUSLIM MASIH ADA IMAN DI dadanya.selama terdengar ayat qur;an,makanya jaman sekarang cari ulama yg benar,cari guru ngaji itu susah!.sampai2 kata orang dulu al qur;an akan diangkat ke langit sebelum kiamat.makanya umat yahudi yg notabene ''pemegang'' HOLLYWOOD berusaha menghancurkan iman islam dengan budayanya melalui musik,film,dll.

6.bagaimana endingnya???ya itulah perang armageddon!!! dimulai dari jatuhnya ASTEROID,meteor2,yg menghancurkan seperempat BUMI.YG SEKARANG DIGEMBOR2KAN kiamat 2012. yg mengandung elektromagnetik yg menghancurkan semua peralatan,mesin,listrik,dsb.sehingga kehidupan manusia balik lagike jaman dulu dan perang pun kembali ke panah dan kuda.makanya DAJJAL dibunuh OLEH ISA sama PEDANG! BUKAN DENGAN PISTOL
disinilah semua konspirasi berujung..

-kemunculan imam Mahdi yg akan menyerang NATO,komunis, gereja katolik ROMA,dan terakhir pembantaian ISRAEL YAHUDI.sesuai dengan janji al qur;an
-kemunculan Nabi ISA(ISLAM)atau YESUS( KRISTEN) atau RAJA YG DITUNGGU TUNGGU (YAHUDI),lalu kedatangannya untuk siapa??
-kemunculan YA;JUJ MA;JUJ,PENGANCURAN KA;BAH,terakhir Matahari terbit dari BARAT terus......kiamat deh....

Dajjal akan mengendalikan dunia dalam bentuk fisiknya dari Kuil Sulaiman yang saat ini diatasnya berdiri Masjidil Aqsa, karena itu Israel sedang berpikir keras bagaimana merobohkan Masjidil Aqsa lalu membangun Kuil Sulaiman tanpa menimbulkan ancaman bagi existensi mereka.

Kemampuan Dajjal yang luar biasa akan mampu menyesatkan banyak orang. Ia mampu menurunkan air hujan, menghidupkan orang mati, membuat kemarau di tempat ia mau, hanya sedikit kehebatannya dia. Kekacauan saat ini, perang, kelaparan, kebutuhan hidup makin tinggi, juga hasil kreasinya. Kelak ketika dia berhasil menggiring dunia dalam situasi chaos luar biasa, ia akan muncul menawarkan kedamaian dan solusi.

Perhatikanlah berita-berita terakhir ini. Waspadai apa yang tersirat dari suatu berita bukan apa yang dikatakan si pembawa berita.

Kalau Dajjal itu ada lantas bagaimana dengan Imam Mahdi? Bagi orang Syiah, Imam Mahdi itu sudah lahir ratusan tahun lamanya lalu hilang bak cerita tentang Yesus. Bagi orang Sunni, Imam Mahdi itu sebuah nama yang hingga kini tak diketahui siapa orangnya. Imam Mahdi dalam Sunni bisa siapa saja, dia orang biasa yang kemudian mendapat hidayah dari Allah SWT. Dia bahkan tidak pernah tahu kalau dia adalah sang Imam Mahdi, calon pengikutnya yang akan mengenali dia.

Sebelum dinisbatkan sebagai Imam Mahdi, dia akan menjadi buronan nomor wahid pasukan koalisi hingga ia melarikan diri dikejar pasukan koalisi hingga pasukan itu akan hilang ditelan bumi.

Saya jadi ingat hadis Nabi yang bilang bahwa umatnya kelak terpecah jadi 73 golongan tapi hanya 1 yang masuk surga. Mungkin ini petunjuk bahwa nanti akan muncul banyak orang yang mengaku atau diakui sebagai Imam Mahdi padahal dia boneka Dajjal. Ingat hanya 1 golongan yang masuk surga dan Imam Mahdi yang benar hanya ada 1. Wallahuallam Bissawab. Segala pengetahuan ada di tangan Allah SWT.


doanya supaya terhindar dari fitnah dajjal (islam) :
Allahuma ini auzubika min azabi jahannam wa min azabil qobri wa min fitnaatil mahya wal mamati wa min syari fitnati masihiddajja

1 comment:

shah Khuwaiz said...

Allahuakhbar..Ya Allah Ampunkanlah dosaku..