Pages

Sunday, February 21, 2010

SIRI KEJAHATAN YAHUDI DALAM AL-QURAN - SIRI 2

BANGSA YANG SUKA MEMBANGKITKAN
PEPERANGAN

Firman Allah SWT :
وقالت اليهود يد الله مغلولة غلّت أيديهم ولُعنوا بما قالوا بل يداه مبسوطتان ينفق كيف يشاء وليزيدنّ كثيرا منهم ما أنزل إليك من ربِّك طغيانا وكفرا وألقينا بينهم العداوة والبغضاء إلى يوم القيامة كلما أوقدوا نارا للحرب أطفأها الله ويسعون فى الأرض فسادا والله لايحب المحسنين
Maksudnya: Dan orang-orang Yahudi itu berkata: "Tangan Allah terbelenggu (bakhil - kikir)", tangan merekalah Yang terbelenggu dan mereka pula dilaknat Dengan sebab apa Yang mereka telah katakan itu, bahkan kedua tangan Allah sentiasa terbuka (Nikmat dan kurniaNya Luas melimpah-limpah). ia belanjakan (limpahkan) sebagaimana Yang ia kehendaki; dan Demi sesungguhnya, apa Yang telah diturunkan kepadamu dari Tuhanmu itu akan menjadikan kebanyakan dari mereka bertambah derhaka dan kufur; dan Kami tanamkan perasaan permusuhan dan kebencian di antara mereka hingga hari kiamat. tiap-tiap kali mereka menyalakan api peperangan, Allah memadamkannya; dan mereka pula terus-menerus melakukan kerosakan di muka bumi, sedang Allah tidak suka kepada orang-orang Yang melakukan kerosakan. (Al-Maaidah 64 )

Masyhur didalam sejarah tentang bangsa yahudi yang merayu kaum musyrikin berbangsa arab untuk memerangi islam dan nabinya.Mereka tidak henti-henti menghasut bangsa Romawi untuk memerangi pusat islam di Kota Madinah.

BANGSA YANG PALING SOMBONG DAN
MEMBANGGAKAN ETNIKNYA

Firman Allah SWT:
وإذا قيل لهم أمنوا بما أنزل الله ويكفرون بما وراءه وهو الحق مصدِّقا لِّما معهم قل فلم تقتلون أنبياء الله من قبل إن كنتم مؤمنين
Maksudnya: Dan apabila dikatakan kepada mereka: "Berimanlah kamu kepada apa Yang telah diturunkan oleh Allah (kepada Nabi Muhammad)", mereka menjawab: "Kami hanya beriman kepada apa Yang telah diturunkan kepada Kami (Taurat)". dan mereka ingkarkan (Kitab) Yang lain Yang diturunkan kemudian daripadanya, padahal Al-Quran itu benar lagi mengesahkan Kitab Taurat Yang ada pada mereka. Katakanlah (Wahai Muhammad): "Jika demikian mengapa kamu membunuh Nabi-nabi Allah pada masa Yang lalu kalaulah kamu benar-benar orang-orang Yang beriman?".(Al-Baqarah 91 )

Alasan yang telah dikemukakan oleh bangsa yahudi pada zaman RasuluLlah SAW untuk menolak al-quran ialah dengan berdalilkan “Kami telah beriman kepada kitab-kitab yang dibawa oleh para nabi Bani Israel seperti taurat dan lainnya.

Allah menyuruh Nabi SAW menjawab hujjah yahudi itu “Jika kamu jujur dalam mengikut kitab-kitab yang Allah SWT turunkan kepada nabi-nabi terdahulu, kenapa kamu membunuh mereka?”

BANGSA YANG PALING DENGKI
TERHADAP NABI MUHAMMAD DAN UMMATNYA

Firman Allah SWT:
ما يودُّ الذين كفروا من أهل الكتاب ولا المشركين أن ينزَّل عليكم من ربِّكم والله يختصُّ برحمته من يشاء والله ذو الفضل العظيم
Maksudnya: Orang-orang kafir (Bangsa yahudi) dari ahli kitab, dan juga dari orang-orang musyrik, tidak suka kiranya diturunkan kepada kamu sedikit dari kebaikan (atau wahyu) dari Tuhan kamu padahal Allah berhak menentukan rahmatNya kepada sesiapa Yang dikehendakiNya; dan Allah (jualah yang) mempunyai limpah kurnia Yang amat besar.( Al-Baqarah 105 ).

Bangsa yahudi dan penyembah berhala dengki kepada Nabi dan ummatnya kerana mereka menyaksikan bagaimana Al-quran turun beransur-ansur kepada Nabi SAW.sehingga Nabi SAW terpimpin pada jalan yang benar dan tumbuh menjadi ummat yang kuat. Sedangkan mereka ingin melihat nabi dan ummatnya menuju ke jalan kebinasaan samada dalam urusan dunia atau agama, kerana mereka tidak mahu melihat kebenaran yang dibawa oleh Nabi SAW.

No comments: