Pages

Saturday, August 9, 2014

Kemeja daripada emas


Pankaj Parakh membuat sepasang kemeja daripada emas sempena sambutan ulang tahun kelahirannya ke-45, baru-baru ini. - AGENSI
MUMBAI 8 Ogos - Seorang hartawan tekstil India menempah sepasang kemeja diperbuat sepenuhnya daripada emas sempena ulang tahun kelahirannya ke-45 bagi menunjukkan hasil kejayaan yang dicapainya kepada dunia.
Portal Mail Online melaporkan, Pankaj Parakh yang tidak menamatkan persekolahan dan tidak memiliki sebarang sijil kelayakan berjaya membina sebuah empayar tekstil bernilai berjuta-juta pound di India.
Pankaj berkata, beliau mahu memakai sesuatu yang istimewa sempena sambutan ulang tahun kelahirannya dengan menempah baju seberat lebih empat kilogram itu.
"Saya mahu memakainya ketika pergi ke Kuil Siddhivinayah di Mumbai," katanya.
Pankaj mendapat idea untuk membuat kemeja tersebut selepas membeli emas bernilai 127,000 pound (RM685,418).
Menurut laporan media tempatan, Pankaj menjadi perhatian ramai ketika berarak di jalan-jalan raya berdekatan rumahnya di Yeola, 260 kilometer dari Mumbai.
"Banyak wanita menunjukkan minat terhadap saya dan saya juga dapat melihat lelaki-lelaki lain kelihatan cemburu dengan saya sepanjang perarakan itu," katanya.
Lelaki itu berkata, dia juga tidak keluar rumah tanpa memakai barangan kemas seberat dua atau tiga kilogram.
"Saya tertarik dengan emas sejak saya berumur lima tahun dan hobi saya kini adalah mengumpul emas," katanya.


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Luar_Negara/20140809/lu_10/Kemeja-daripada-emas#ixzz39qCPL52M
© Utusan Melayu (M) Bhd 

No comments: