Pages

Thursday, October 4, 2012

Remaja curi 60 kereta

CRAMPTON mahu bersih dosa.
CRAMPTON mahu bersih dosa.
LEICESTER: Seorang remaja berhasrat untuk ‘membersihkan dosanya’ selepas mendakwa merompak 278 rumah dan mencuri 60 kereta sejak berusia 12 tahun.
Adam Crampton, 19, mengaku bersalah terhadap tiga tuduhan merompak di Mahkamah Majisteret Leicester baru-baru ini tetapi meminta 278 kes rompak lagi dan 60 kes curi kereta yang dilakukannya diberi pertimbangan apabila hukuman ke atasnya diumumkan hujung bulan ini.
Crampton yang tidak mempunyai alamat tetap, mendedahkan sepenuhnya sejarah jenayahnya ketika disoalsiasat oleh polis di sebuah institusi pesalah muda awal tahun ini.

Malah, dia juga membawa polis mengelilingi bandar Leicester empat kali untuk menunjukkan rumah yang pernah dirompaknya.

Inspektor Andy Parkes berkata: “Mangsa ingin tahu bahawa ada orang yang ditangkap dan dipertanggungjawabkan terhadap jenayah yang dilakukan terhadap mereka. Crampton terlalu muda apabila dia mula melakukan jenayah.

“Satu daripada matlamat sistem keadilan jenayah ialah membantu pesalah mengubah hidup mereka dan diharapkan ini satu proses permulaaan untuk Crampton.

Peguam Crampton, Steve Morris berkata: “Dia secara sukarela memberi maklumat untuk menyelesaikan kes rompakan yang dilakukannya dan mahu ia berakhir secepat mungkin.”

Sylvia Hammond, antara mangsa terawal Crampton berkata, dia lega setelah mengetahui identiti orang yang merompaknya.

Crampton mencuri komputer riba, telefon dan kamera digital dari kediamanSylvia pada Julai 2007. - The Mirror. 

No comments: