Pages

Saturday, June 9, 2012

4 pegawai polis, wartawan dituduh rogol dua beradik

JAKARTA: Polis Palu di tengah Sulawesi, menahan empat pegawai Agensi Ketenteraman Awam dan seorang wartawan kerana disyaki merogol dua beradik remaja perempuan berusia 19 dan 14 tahun.
Ketua Polis Palu, Adjutan Komander Kanan, Ahmad Ramadhan berkata, empat pegawai yang dikenali sebagai Ar, 39, Ef, 31, Ard, 29 dan Sr, 30, sementara wartawan yang bekerja dengan Potret Sulawesi, dikenali sebagai RD, 33.
Ahmad berkata, keempat-empat pegawai dan wartawan itu menemui dua adik beradik itu ketika mereka berada di pantai Talise, Rabu lalu pada 1.30 pagi waktu tempatan dan menyoal siasat mereka.

Katanya, mereka membawa kedua-dua remaja perempuan itu dengan kereta peronda ke pejabat Agensi Ketenteraman Awam di Palu untuk soal siasat lanjutan.


Tetapi, dalam perjalanan ke sana, mereka berhenti di tempat sunyi di bukit Nur, Palu, di mana mereka dikatakan merogol dua remaja itu secara bergilir-gilir.

Mangsa melaporkan kejadian itu kepada polis selepas itu.

Mangsa yang berada di ibu pejabat polis di Palu berkata, “Kami dirogol oleh lima lelaki. Empat daripadanya adalah pegawai Agensi Ketenteraman Awam dan seorang lagi wartawan.” - Jakarta Post

No comments: