Pages

Tuesday, May 22, 2012

Wanita tergamam anak maut kena libas rakan

Berita Harian Online | Wanita tergamam anak maut kena libas rakan:

SAEMAH ditemani anaknya tidak dapat menahan sebak ketika menceritakan detik Nurul Amin (gambar kecil) dibunuh ketika ditemui di rumahnya di PPRT Jalan Sentosa di  Kluang, semalam.
SAEMAH ditemani anaknya tidak dapat menahan sebak ketika menceritakan detik Nurul Amin (gambar kecil) dibunuh ketika ditemui di rumahnya di PPRT Jalan Sentosa di Kluang, semalam.
Minta penjelasan tindakan suspek cabul kehormatan

KLUANG: Seorang ibu hanya mampu menjerit selepas melihat leher anak sulungnya yang cuba mempertahankan maruah keluarga dilibas dengan pisau hingga maut oleh rakan sendiri, kelmarin.
Dalam kejadian jam 8.30 malam, mangsa Nurul Amin Muhamed Ishak, 22, yang parah di leher meninggal dunia di tempat kejadian, di pekarangan Kompleks Sukan Jabatan Kerja Raya (JKR) di sini, 150 meter dari rumahnya.
Malam semalam (kelmarin), arwah ditemani rakan bersemuka dengan dua rakannya itu untuk meminta penjelasan. Saya juga diminta datang ke tempat kejadian. Bagaimanapun, keadaan menjadi tegang sebelum seorang daripada rakannya itu mengambil pisau dari motosikalnya lalu meluru pantas melibas ke leher anak saya. - Saemah Mogeri, ibu mangsa
Sebelum kejadian, mangsa yang ditemani rakannya bersemuka dengan dua suspek yang juga rakan baiknya itu, meminta penjelasan berhubung perbuatan mereka mencabul kehormatan ibu dan adik perempuannya, minggu lalu.

Ibu mangsa, Saemah Mogeri, 43, berkata beliau tidak menyangka tindakan anaknya itu bersemuka dengan suspek untuk mempertahankan maruah keluarganya berakhir dengan tragedi.

“Dua rakan anak saya menceroboh rumah kami jam 2 pagi minggu lalu sebelum cuba mencabul kehormatan saya dan anak perempuan.

“Muka anak perempuan saya ditekup dengan kain selimut, namun tindakan mereka melakukan lebih daripada itu gagal selepas dia meronta-ronta dan menjerit meminta tolong. 
“Ketika kejadian, arwah tiada di rumah kerana keluar bekerja,” katanya ketika ditemui di rumahnya dekat Projek Perumahan Rakyat Termiskin (PPRT) Jalan Sentosa di sini, semalam.

Beliau berkata, sebaik arwah pulang pada jam 8 pagi, beliau memaklumkan mengenai kejadian itu.

“Malam semalam (kelmarin), arwah ditemani rakan bersemuka dengan dua rakannya itu untuk meminta penjelasan.

“Saya juga diminta datang ke tempat kejadian. Bagaimanapun, keadaan menjadi tegang sebelum seorang daripada rakannya itu mengambil pisau dari motosikalnya lalu meluru pantas melibas ke leher anak saya.

“Saya hanya mampu menjerit selepas melihat darah tiba-tiba memancut keluar dan membasahi baju saya sebelum arwah terkulai di dalam dakapan saya,” katanya.

Saemah dan keluarganya yang masih trauma dengan kejadian itu berkata, mereka bukan saja kehilangan tempat bergantung malah anak lelaki sulung yang selama ini menjaga kebajikan dan keselamatan mereka sekeluarga.

Difahamkan, susulan kejadian itu, Polis Kluang menahan tiga lelaki termasuk dua suspek terbabit untuk membantu siasatan. 

Sementara itu, Ketua Polis Kluang, Asisten Komisioner Abdul Majid Mohd Ali, ketika dihubungi berkata, beliau akan memberi kenyataan rasmi kes itu hari ini.
'via Blog this'

No comments: