Pages

Sunday, May 13, 2012

Lima terbunuh

myMetroLima terbunuh:

BERGELIMPANGAN... nahas yang mengorbankan empat sekeluarga.
BERGELIMPANGAN... nahas yang mengorbankan empat sekeluarga.


BINTULU: Empat sekeluarga antara lima terbunuh apabila pacuan empat roda jenis Toyota Hilux dinaiki bertembung dengan sebuah lagi kenderaan sama dalam kemalangan di Kilometer 10, Jalan Tatau-Bintulu, petang kelmarin.
Mereka yang terbunuh ialah pasangan suami isteri, Gelau anak Demang, 60, dan Bunsi anak Nyeng, 52; serta dua lagi saudaranya, Embuang anak Adang, 64, dan Aziz Abdullah, 60, manakala anak lelaki pasangan berkenaan berusia lapan tahun cedera parah.

Seorang lagi yang terbunuh dalam kejadian jam 3.45 petang adalah pemandu sebuah lagi Hilux, Ling Tuong Kong, 38, sementara rakannya yang belum diketahui identiti berusia 30-an cedera parah.
Ketua Polis Daerah Tatau, Deputi Superintendan Wan Zaizudin Wan Jaafar berkata, kemalangan berlaku apabila Toyota Hilux dipandu Ling gagal memotong ketika menghampiri satu selekoh sebelum merempuh Hilux dinaiki lima bersaudara terbabit.

Katanya, akibat rempuhan itu, tiga daripada mereka terbunuh di tempat kejadian manakala dua lagi meninggal dunia di Hospital Tatau dan Bintulu.

“Siasatan awal mendapati Gelau yang memandu Hilux dikatakan dalam perjalanan dari Tatau ke Bintulu, manakala Ling dari Bintulu ke Sibu.
“Sebaik tiba di lokasi kejadian, tiba-tiba pacuan empat roda dipandu Ling memasuki laluan bertentangan selepas gagal memotong kenderaan di depan,” katanya ketika dihubungi, semalam.

Wan Zaizudin berkata, akibat itu, kenderaan dipandu Ling bertembung dengan Hilux dinaiki lima keluarga sekeluarga berkenaan.
“Bagaimanapun, seorang kanak-kanak lelaki yang turut berada dalam kenderaan dipandu Gelau parah di beberapa anggota dan masih dirawat di Hospital Bintulu.

“Polis masih menjalankan siasatan mengenai punca sebenar kejadian, termasuk mendapatkan kenyataan daripada rakan Ling yang terselamat dan kini dirawat di hospital sama.

“Justeru, polis meminta orang ramai yang menyaksikan kejadian supaya tampil memberi maklumat bagi membantu siasatan,” katanya.

'via Blog this'

No comments: