Pages

Sunday, May 13, 2012

3 maut dalam nahas awal pagi




SEBAHAGIAN daripada mangsa menunggu rawatan selepas terlibat dalam kemalangan di Lebuh Raya Utara-Selatan dekat Seremban semalam.


SEREMBAN - Sepasang suami isteri antara tiga korban nahas jalan raya membabitkan tiga buah bas ekspres serta dua buah lori dalam kejadian berasingan di Kilometer 258.8, Lebuh Raya Utara- Selatan dekat sini serta Jalan Kuala Kangsar-Gerik awal pagi semalam.
Kedua-dua nahas itu juga mengakibatkan 94 orang yang menaiki ketiga-tiga bas tersebut cedera, termasuk dua mangsa mengalami cedera parah.
Kejadian pertama berlaku kira- kira pukul 2.58 pagi semalam apabila sebuah bas yang membawa 44 penumpang menuju ke Batu Pahat, terlanggar belakang sebuah treler di lebuh raya berkenaan.
Ia disusuli dengan bas itu dilanggar pula dari belakang oleh sebuah lagi bas yang mengekorinya dengan membawa 40 penumpang menuju ke Melaka.
Nahas tersebut menyebabkan seorang warga emas, Roha Dol, 79, dari Batu Pahat yang duduk di kerusi barisan empat belakang pemandu cedera parah di kepala sebelum disahkan meninggal dunia di Hospital Tuanku Ja'afar (HTJ) di sini.
Seorang mangsa, Samika Salim, 55, berkata, mereka dalam perjalanan pulang ke Batu Pahat selepas menghadiri perhimpunan raksasa sambutan ulang tahun UMNO ke-66 di Stadium Nasional Bukit Jalil, Kuala Lumpur malam kelmarin.
"Saya dan ramai penumpang lain sedang tidur sebelum terdengar bunyi dentuman kuat.
"Ada yang menjerit, melaungkan Allahuakbar! manakala beberapa orang penumpang panik cuba keluar daripada bas," ceritanya ketika ditemui di Hospital Tuanku Ja'afar di sini semalam.

No comments: