Pages

Thursday, May 31, 2012

Gadis urut rebah

DITAHAN...tukang urut warga asing yang ditahan dalam serbuan, kelmarin.
DITAHAN...tukang urut warga asing yang ditahan dalam serbuan, kelmarin.
SUBANG JAYA: Seorang tukang urut wanita warga China tiba-tiba pengsan menyebabkan enam rakan sekerjanya panik dan menjerit ketika pusat urut aromaterapi tempat mereka bekerja di Pusat Perniagaan Regalia, USJ1, di sini, diserbu polis selepas premis itu dikesan menjalankan kegiatan pelacuran, kelmarin.
Dalam serbuan jam 11 malam oleh Bahagian Pencegahan Kongsi Gelap, Judi dan Maksiat (D7), Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Subang Jaya dengan kerjasama Jabatan Agama Islam Selangor (Jais), wanita terbabit yang duduk ketika premis itu diperiksa tiba-tiba rebah.

Wanita itu yang tidak sedarkan diri cuba dikejutkan, namun tidak memberi tindak balas menyebabkan rakannya menjerit kerana menyangkakan dia mengalami serangan jantung.
Menurut Ketua Polis Daerah Subang Jaya, Asisten Komisioner Yahaya Ramli, wanita terbabit diberikan rawatan kecemasan dan pulih sebelum dia dan rakannya terdiri daripada tiga warga China serta tiga warga Thailand dibawa ke balai polis untuk tindakan lanjut.

Katanya, seorang lelaki warga Bangladesh yang juga penjaga premis itu dan seorang pelanggan rakyat tempatan berusia 30-an ditahan bagi membantu siasatan pusat urut aromaterapi itu yang menawarkan khidmat seks dan sudah beroperasi dua bulan.

“Ketujuh-tujuh wanita terbabit berusia 20 hingga 30-an menyalahgunakan pas lawatan sosial untuk bekerja sebagai pelacur.
“Ini berikutan penemuan beberapa kotak kondom dan jus penambah tenaga di meja kaunter. Malah, premis itu didapati dilengkapi kamera litar tertutup (CCTV),” katanya.

Beliau berkata, polis merampas beberapa barang seperti kondom, minyak urut, tuala, tisu dan buku tunai dipercayai untuk kegiatan persundalan dalam bilik bercirikan ketimuran di premis itu.
“Semua pelacur yang ditahan tinggal di premis itu dan berdasarkan siasatan awal mereka menyediakan khidmat urut dengan bayaran RM37 hingga RM74 dan menyediakan tips lain jika pelanggan mahukan khidmat tambahan,” katanya.

Yahaya berkata, pasukan sama turut menyerbu dua pusat urut refleksologi yang beroperasi secara haram dan sebuah pusat hiburan berlesen di USJ9 dan SS15 dan menahan tujuh wanita warga China dan Vietnam serta lapan pelanggan rakyat tempatan.

“Serbuan dilakukan bagi membendung kegiatan tidak bermoral di Subang Jaya. Polis tidak berkompromi dengan mana-mana pihak dan sentiasa memandang serius kegiatan maksiat serta menjalankan serbuan dari semasa ke semasa jika mempunyai maklumat,” katanya.

No comments: