Pages

Saturday, March 10, 2012

Jalan sekitar KL sesak teruk

Kosmo! Online - Negara:


BEGINILAH keadaan kesesakan di Lebuh Raya Kuala Lumpur-Seremban berdekatan Desa Petaling semalam.


KUALA LUMPUR – Warga kota terpaksa meredah kesesakan jalan raya yang teruk di jalan-jalan utama sekitar ibu negara lebih lima jam bermula pukul 7 pagi semalam.
Kesesakan itu dipercayai berpunca ekoran penutupan terowong Pengurusan Air Banjir dan Jalan Raya (SMART) di Jalan Tun Razak berikutan banjir di Lembah Klang Rabu lalu.
Kesesakan menjadi bertambah teruk selepas kemalangan kecil melibatkan sebuah treler yang membawa muatan batu konkrit dengan sebuah van di Jalan Tun Razak berhampiran susur keluar di Jalan Pudu.
Ia memaksa pihak polis menutup laluan serta melencongkan jalan dari Lebuh Raya Sungai Besi (Besraya) ke Jalan Istana bagi mengurangkan kesesakan di Jalan Tun Razak.
Jurucakap Pusat Pengurusan Trafik Lembaga Lebuhraya Malaysia (LLM) berkata, kesesakan berlaku sejak awal pagi kerana orang ramai berpusu-pusu ke tempat kerja.
“Antara jalan-jalan utama masuk ke pusat bandar yang mengalami kesesakan luar biasa ialah Lebuh Raya Utara-Selatan (PLUS) Kuala Lumpur-Seremban, Besraya dan Lebuh Raya Maju Expressway.
“Selain itu, Jalan Lingkaran Tengah 2 (MRR2) dan Lebuh Raya Baru Pantai (NPE) ke Bangsar turut mengalami masalah yang sama,” katanya ketika dihubungi Kosmo! semalam.
Katanya, kesesakan dijangka berlarutan sehingga terowong SMART kembali beroperasi.
Sementara itu, SMART dalam kenyataannya berkata, pihaknya sedang bertungkus-lumus menyediakan terowong SMART bagi kegunaan lalu lintas secepat mungkin.

'via Blog this'

No comments: