Pages

Saturday, March 10, 2012

Abang jadi hero selamatkan tiga adik

Kosmo! Online - Negara:
Zuhamka Eqbal menunjukkan sijil penghargaan yang diterima dengan disaksikan oleh Masetah dan ahli keluarga yang lain di hadapan rumah mereka yang hangus di Pasir Mas semalam.


PASIR MAS – Biarpun usianya baru sembilan tahun, naluri sebagai abang menjadi pendorong kepada seorang budak lelaki untuk bersabung nyawa menyelamatkan tiga orang adiknya sewaktu rumah mereka terbakar di Kampung Kelar, di sini pada Selasa lalu.
Dalam kejadian pukul 10.15 pagi itu, hanya Zuhamka Eqbal Zakaria bersama tiga orang adiknya, Zameer Iqbal, 8, Nur Syahana Syarmila, 3, dan Nur Arriesya Damia, 2, berada di rumah.
Ketika kejadian, bapa mereka, Zakaria Rajab, 50, keluar membeli makanan sementara ibu, Masetah Ab. Rahman, 30, menjaga anak bongsu berusia 10 bulan yang sakit di Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZII) di Kota Bharu, kira-kira 30 kilometer dari rumahnya.
Mengimbau kejadian tersebut, Zuhamka Eqbal berkata, dia sedang mendengar radio manakala adik-adiknya pula membaca buku sewaktu mereka terhidu bau hangit.
“Saya nampak api membakar televisyen di ruang tamu dan menyambar dinding.

'via Blog this'

No comments: