Pages

Wednesday, February 8, 2012

Tidak mengaku bakar muka isteri



WAN MUSTAFA dibawa ke Mahkamah Majistret Kota Bharu semalam.


KOTA BHARU – Seorang penganggur dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini semalam atas tuduhan mencederakan muka isterinya dengan mancis api di rumahnya Khamis lalu.

Tertuduh, Wan Mustafa Mamat, 40, bagaimanapun mengaku tidak bersalah dan minta dibicarakan terhadap pertuduhan di depan Majistret Mohd. Hafiz Mohd. Noor.

Mengikut pertuduhan, Wan Mustafa didakwa dengan sengaja mendatangkan kecederaan terhadap Rohana Abdullah, 40, di rumahnya Kampung Kedai Buloh di sini pada pukul 9.30 malam, 2 Februari lalu.

Dakwaan dibuat mengikut Seksyen 324 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara maksimum tiga tahun atau denda atau sebat atau mana-mana dua daripada hukuman itu jika sabit kesalahan.

Wan Mustafa turut tidak mengaku bersalah atas satu lagi pertuduhan lain iaitu memiliki dua tiub straw warna biru cerah setiap satu berisi serbuk putih disyaki dadah heroin seberat 0.2 gram pada 8.15 malam 3 Februari lalu.

Kesalahan didakwa mengikut Seksyen 12(2) Akta Dadah Berbahaya 1952 yang memperuntukkan denda tidak melebihi RM100,000 atau penjara tidak lebih lima tahun atau kedua-duanya sekali, jika sabit kesalahan.

Terdahulu, Timbalan Pendakwa Raya, Mohamad Hafiz Abd. Rahman menawarkan jaminan RM10,000 bagi kedua-dua pertuduhan dengan mengambil kira kesalahan serius yang dilakukan.

Bagaimanapun tertuduh yang tidak diwakili peguam memohon jaminan yang dikenakan terhadapnya dikurangkan.

Mahkamah membenarkan tertuduh diikat jamin RM8,000 dengan seorang penjamin dan menetapkan 4 Mac depan untuk sebutan kes.

Kosmo! Ahad lalu melaporkan seorang suami bukan sahaja tergamak memukul isterinya dengan kerusi bahkan mencucuh mata kiri wanita itu dengan api sehingga melecur di Kedai Buluh, Badang di sini pada Khamis lalu.

Pada kejadian lebih kurang pukul 7 malam itu, lelaki berusia 40 tahun yang juga bekas banduan itu meminta wang daripada anak perempuannya yang berusia 19 tahun untuk membeli dadah.

Apabila anaknya enggan memberinya wang, suspek mengamuk dan merampas beg duit anaknya dan memukul isterinya.

Dilaporkan, selepas itu, suspek telah bertindak membakar wang kertas RM1 menggunakan pemetik api lalu mencucuh mata kiri isterinya.Kosmo! Online - Negara:

'via Blog this'

No comments: