Pages

Tuesday, February 14, 2012

Paru-paru Whitney Houston ada air



HOTEL Beverly Hilton, California tempat Whitney Houston menginap smeasa dia mati pada Sabtu lalu.


LOS ANGELES - Laporan bedah siasat mendapati paru-paru mayat legenda pop wanita Amerika Syarikat (AS), Whitney Houston mengandungi air, menurut stau laporan berita semalam.

Bagaimanapun, sumber-sumber penguat kuasa undang-undang menyatakan para pemeriksa perubatan perlu mengetahui secara tepat berapa jumlah air dalam paru-parunya sebelum kematian penyanyi berkenaan boleh diputuskan akibat lemas, lapor laman berita hiburan TMZ.com.

Houston ditemui mati di dalam bilik hotelnya di Hotel Beverly Hilton, California, Amerika Syarikat pada Sabtu lalu dan beberapa laporan mendakwa dia ditemui mati di dalam tab mandi.

Pihak berkuasa masih belum lagi menentukan sama ada Houston mati sebelum dia lemas dalam air atau selepas itu kerana masih ada kemungkinan penyanyi tersebut telah mati sebelum memasuki tab mandi.

Walaupun, keputusan bedah siasat penyanyi itu sudah selesai, punca kematiannya tidak boleh ditentukan sehingga keputusan toksikologi diperoleh yang selalunya mengambil masa di antara empat hingga enam minggu.

Penolong Ketua Koroner, Ed Winter enggan memberi komen lanjut tentang keadaan bilik atau sebarang bukti yang ditemui oleh para penyiasat, lapor agensi berita AP.

Winter berkata, tiada tanda-tanda jelas terdapat trauma pada tubuh Houston malah para penyiasat tidak akan memberikan sebarang punca kematian sehingga mereka memperoleh keputusan daripada makmal yang akan diperoleh beberapa minggu lagi.

Pada masa sama, seorang pegawai polis Beverly Hills, Leftenan Mark Rosen berkata, pihaknya mungkin mendedahkan butiran lanjut yang diperoleh mengenai kematian Houston namun ia bergantung sama ada para penyiasat berasa selesa untuk mendedahkan sebarang maklumat.

Pada Sabtu lalu, seorang anggota rombongan Houston menemui penyanyi tersebut yang tidak sedarkan diri di biliknya di Hotel Beverly Hilton hanya beberapa jam sebelum dia sepatutnya menghadiri parti menjelang Anugerah Grammy.

Menurut Rosen, tiada tanda-tanda perbuatan khianat.

Seorang anggota rombongannya mengubungi talian kecemasan 911 sebelum anggota-anggota paramedik tiba untuk memberikan bantuan bagi menyelamatkan nyawa Houston di bilik hotelnya tetapi mereka gagal berbuat demikian sehingga polis tiba.

Houston memang mempunyai sejarah ketagihan dadah sejak 10 tahun lalu.

Dia yang juga penerbit dan bekas model pernah berkahwin dengan penyanyi blues, Bobby Brown pada tahun 1992 sebelum bercerai pada tahun 2007.

Mereka dikurniakan seorang anak perempuan, Bobbi Kristina.

Sementara itu, akhbar dalam talian MailOnline melaporkan Houston yang juga bintang filem ditemui lemas dalam tab mandi akibat pengambilan ubat penenang melebihi dos dan minuman keras selepas dia menghadiri parti menjelang Anugerah Grammy.

Antara ubat yang ditemui di biliknya ialah Lorazepam, Valium, Xanax dan ubat tidur.

Ubat-ubat itu dipercayai digunakan sebagai penenang yang menyebabkan dia tertidur dalam tab mandi sebaik sahaja bercampur dengan arak dalam tubuhnya.

Sebelum kematiannya, Houston kelihatan berpeluh dan tidak kemas ketika dia meninggalkan kelab malam Tru Hollywood pada malam Khamis lalu.

Dia juga berparti dengan sekumpulan besar rakannya sebelum pulang ke hotel tempat dia ditemui mati pada Sabtu lalu. - Agensi

Kosmo! Online - Dunia:

'via Blog this'

No comments: